שבוע אחרי שהתרחש רצף של שלושה אירועי ירי בבת ים, נפגש ראש העירייה צביקה ברוט עם עדי פרץ, קורבן הירי התועה בין עבריינים בעיר, שנפצעה אנושות מפגיעת קליע. ברוט הבטיח כי העירייה עושה מאמצים למנוע את הירי הבא.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בה נפגעה פרץ
זירת הירי בה נפגעה פרץ
זירת הירי בה נפגעה פרץ
(צילום: נדב אבס)
קראו גם:
ב־12 במאי, יום חמישי לפני כשבועיים, אירע מקרה הירי הראשון החודש, אז נורו יריות מאופנוע חולף ברחוב הרצל, סמוך לחנות בגדים. אדם אחד נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי.
כבר למחרת נורה צרור יריות ברחוב מבצע סיני. במקביל טענו תושבים כי נורו יריות לעבר בית פרטי ברחוב אילת הסמוך.
כל אלה מצטרפים לעוד מקרים בולטים שהתרחשו מתחילת השנה ‑ יריות לעבר "פיצה שמש" ברחוב אנה פרנק בחודש פברואר, ויריות בתוך בית עסק ברחוב בלפור בחודש אפריל, לאחר שאדם ניסה לשדוד את המקום.
בשבוע שעבר נפגש כאמור ברוט עם עדי פרץ, שנורתה בראשה בחודש אוגוסט אשתקד בזמן שנסעה ברכב ברחוב הנביאים. מחקירת המשטרה הסתבר כי הירי נועד לחסל אדם המוכר למשטרה שעבר בסביבה, ופרץ ובתה נקלעו לקרב בין העבריינים. לפני חצי שנה הוגש כתב אישום נגד החשודים בירי.
2 צפייה בגלריה
עדי פרץ
עדי פרץ
עדי פרץ
(צילום מתוך פייסבוק)
בשיחה עם פרץ שאל ברוט לשלומה ולאחריה פרסם פוסט על המאבק העיקש של העירייה בפשע.
"אירחתי את עדי ומשפחתה אצלי בלשכה וסיפרתי להם בהתרגשות כמה כולנו התפללנו לנס, וכמה אנחנו שמחים שהוא ב"ה הגיע. אבל אנחנו לא מחכים לנסים, אני פועל בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה מדי יום ביומו, כדי שבת ים שלנו לא תחזור בשום אופן לימים ההם. מי שבוחר בדרך הפשע או השחיתות, ימצא את עצמו מחוץ לעיר שלנו", כתב ברוט, אך לא התייחס בדבריו לשלושת מקרי הירי שהתרחשו בשבוע שקדם לפגישה ותחושת אוזלת היד של התושבים, שנאלצים להתמודד עם המצב.
"ברחוב אילת זה כבר הפך למשהו קבוע", אומרת תושבת שגרה ברחוב מבצע סיני. "גם אצלנו ברחוב הירי לא היה מקרה בודד, אלא כמו צרור ארוך של יריות. זה מראה שמישהו מרשה לעצמו להשתולל כמו במערב הפרוע. לא מסתפקים בבום ובורחים. יש לעבריינים ביטחון להמשיך לירות, כי בת ים הפכה למוקד פשיעה".