לפני כחודש וחצי נרצח תושב בת ים, יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון לאחר שהוא ורעייתו העירו לרוכב האופנוע, עדי מזרחי, והוא על פי כתב האישום שהוגש נגדו שלף חפץ חד ודקר את יורי בליבו. לאחר האירוע הטראגי קיבלה משפחת וולקוב חיבוק ציבורי חם. תושבים רבים מחולון, בת ים ומכל הארץ התגייסו לסייע למשפחה ותרמו לה ציוד וכסף, אבל לאן באמת הלך רוב הכסף?
3 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ז"ל
יורי וולקוב ז"ל
יורי וולקוב ז"ל
( צילום: באדיבות המשפחה)
ב-ynet נחשף כי לטענת האלמנה, ילנה וולקוב, עורך הדין, אייל בסרגליק, שהמשפחה שכרה כדי להיאבק על הגשת כתב אישום מחמיר נגד מזרחי, גבה ממנה 585 אלף שקל דמי טרחה כולל מע"מ.
מאחר ובני הזוג וולקוב עבדו בבית החולים איכילוב, פנה נציג מטעם בית החולים לעורך הדין בסרגליק במטרה לקבל חלק מהסכום בחזרה, אך לטענתו נענה בשלילה.
"איך העורך דין הזה לקח לנו חצי מיליון. אני חשבתי שהוא בא לעזור לנו כמו כל האנשים הטובים שעזרו לנו ותרמו מאז נרצח יורי. אני באבל, בוכה על יורי ולא מאמינה שהוא לא איתנו", אמרה וולקוב לאתר -ynet"כל המדינה עזרה לנו, ילדים תרמו 30 שקלים או 50 שקלים דמי כיס כדי לעזור לנו כלכלית"

3 צפייה בגלריה
 עו"ד אייל בסרגליק
 עו"ד אייל בסרגליק
עו"ד אייל בסרגליק
(צילום: מוטי קמחי)

מעורך הדין אייל בסרגליק נמסר בתגובה: "בפגישה הראשונה והשנייה שבה סוכם על מתווה העבודה והתכולות של הפעילות בתיק הבהירו בני המשפחה כי בכוונתם לקבל מעטפת משפטית כוללת הדורשת סדרה ארוכה של פעולות משפטיות. בנוסף ביקשו הצעה מופחתת לגבי תביעה ופעילות במישור האזרחי וכך בוצע. מדובר בפעילות הנמשכת על פני תקופה ארוכה. בפגישה נכחו גם עורך דין מטעם המשפחה וסדרת הפעולות הנדרשות בתיק הייתה ברורה ונהירה למשפחה. בני המשפחה היו מאוד מרוצים מהטיפול שבוצע ואף שיבחו אותי מאוד. מרגע שהגיעה פנייה של המשפחה מצד ג' שנוגדת לחלוטין את ההתנהלות והסיכום התבקשו בני המשפחה להיפגש איתי והדבר לא נעשה, הגם שנאמר על ידם שכך יעשה. לכן תמוה בעיני שהעניין הגיע לכלי התקשורת עם כמה גרסאות בעוד אנו ממתינים לפגישה שבה נסדיר את העניין".

3 צפייה בגלריה
ילנה וולקוב ובעלה ז"ל. זירת הרצח בחולון
ילנה וולקוב ובעלה ז"ל. זירת הרצח בחולון
ילנה וולקוב ובעלה ז"ל. זירת הרצח בחולון
(צילום: דוברות איכילוב, מתוך הרשתות החברתיות שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)

לאור המקרה החריג הוציאה הפרקליטות הבהרה בנושא, על פי הפרקליטות, סיוע המשפטי במשרד המשפטים מעניק ייצוג, ייעוץ וליווי משפטי של משפחות שיקיריהן נרצחו, הן בהליכים הפליליים נגד הפוגע והן בהליכים האזרחיים הנובעים מאירוע ההמתה, ללא עלות. סיוע המשפטי זה ניתן כחלק מתכנית סנ"ה - סיוע לנפגעי עבירות המתה – המשותפת למשרד המשפטים ולמשרד הרווחה, חשוב לציין כי במסגרת התכנית ניתן, לצד הסיוע המשפטי, גם סיוע טיפולי ותמיכתי על ידי משרד הרווחה, באמצעות עמותות 'אלה' ו'בשביל החיים'.

קראו גם:

עו"ד הדס גבריאל-זני, ממונה ארצית תחום ייצוג נפגעי עבירות המתה בסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "נפגעי עבירות המתה נאלצים להתמודד עם אובדן של אדם קרוב ויקר, דבר אשר מהווה עבורם אירוע קשה, טראומטי ומטלטל, במיוחד לאור נסיבות המוות, שארע כתוצאה מאירוע אלים, באופן פתאומי.
"משפחות נפגעות עבירות המתה זכאיות לקבל סיוע משפטי מהמדינה בכל הקשור לאירוע המתה ובהליכים משפטיים הנובעים מכך (פלילי ואזרחי כאחד). עורכי הדין של הסיוע המשפטי, המתמחים בייצוג נפגעי עבירות המתה, מעניקים להם סיוע משפטי הן בהליך הפלילי והן בעשרות הליכים אזרחיים כגון טיפול בחובות כתוצאה מהרצח, הוצאת צווי ירושה, טיפול בקצבאות מול הביטוח הלאומי, מימוש ביטוחים וקרנות פנסיה של המנוח, תביעות נזיקין נגד הפוגע ועוד. אנו קוראים לכל משפחה נפגעת עבירות המתה המעוניינת בכך לפנות אלינו ונשמח להעניק סיוע משפטי בכל העת, ללא עלות".
משפחות נפגעי עבירה המעוניינות בסיוע משפטי מוזמנות לפנות למוקד הטלפוני של הסיוע המשפטי בטלפון 073-3927788.
לפרטים נוספים על הסיוע המשפטי לנפגעי עבירה במשרד המשפטים: לחצו כאן