מלחמת גרסאות בין ראש עיריית בת ים והמשנה שלו שמעון ועקנין, שטוען: "התפטרתי בגלל דרישת ברוט שלא נתמודד בבחירות, ופתאום הוא מפרסם שפיטר אותי, הרי רק אתמול עוד עשינו תוכניות לקידום העיר - אני מזמין אותו לפוליגרף".
4 צפייה בגלריה
צביקה ברוט, שמעון ועקנין
צביקה ברוט, שמעון ועקנין
צביקה ברוט, שמעון ועקנין. מלחמת גרסאות
(צילום: קובי קואנקס)
ביום ראשון בערב פורסם כי ועקנין, המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה, פוטר מתפקידו. את המידע, שהגיע מהעירייה, קיבל ועקנין בהפתעה, כיוון שזמן קצר קודם לכן הוא שיגר מכתב התפטרות מטעמו, בו נכתב כי הוא עוזב את תפקידו כיוון שראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, דרש ממנו להתחייב כי הסיעה בה הוא חבר, "בת ים בראש מורם", שבראשה עומד ראש העירייה לשעבר, יוסי בכר, לא תציג מועמד מטעמה בבחירות הקרובות לראשות העירייה.
במכתבו טוען ועקנין כי לא התפטר עד כה כיוון שלא רצה לפגוע בסיעת הליכוד בימי הבחירות, סיעה בה גם ועקנין וגם ברוט חברים.

4 צפייה בגלריה
"מזמין את ברוט לפוליגרף". שמעון ועקנין
"מזמין את ברוט לפוליגרף". שמעון ועקנין
"מזמין את ברוט לפוליגרף". שמעון ועקנין
( צילום: קובי קואנקס)

עוד הוא טוען, כי ברוט איים לפנות לוועדה המוניציפאלית של הליכוד על מנת לבקש ממנה למנוע ניסיון של מועמד נוסף מהליכוד להתמודד בבחירות לראשות עיריית בת ים.
פנינו לעיריית בת ים, ושם נטען כי ועקנין פוטר כבר ב־4 בנובמבר, ואף הוצג סימוכין לכך, אך ועקנין מתעקש כי מדובר בזיוף.
"אני המום. פניתי ליועצת המשפטית כי המסמך הזה מעולם לא נשלח אליי. מעולם לא פוטרתי, אין לי מושג על מה הם מדברים ואני מוכן גם להתייצב לפוליגרף. האם גם צביקה מוכן לבוא לפוליגרף ולהתחייב שפיטר אותי?".
אז מה בדיוק קרה ביום ראשון בשיחה ביניכם?
"שוחחנו והוא ביקש התחייבות שהסיעה שלנו לא תריץ מועמד לראשות העירייה. אני לא יכול להתחייב לדבר כזה, למרות שסיעות אחרות התחייבו. הרי אנחנו מדינה דמוקרטית. צביקה ביקש ממני זמן לחשוב על זה וביקש שאדבר על הנושא עם יוסי בכר. אפילו שוחחנו על ענייני התחבורה של העיר ותוכניות לעתיד. כיצד הוא יכול לטעון שפיטר אותי עקב תפקוד לקוי? הרי באותו יום עוד עשינו תוכניות והוא מעולם לא פנה אליי עם ביקורת על תפקודי".

4 צפייה בגלריה
בכר
בכר
יוסי בכר. התבקש לא להתמודד?
(צילום: קובי קואנקס)

האם פנית אליו?
"גיליתי על זה רק בבית הכנסת בבוקר, כשאני עדיין ממתין לתגובה למכתב ההתפטרות שלי. פניתי אליו והוא טען שהוא פיטר אותי. הייתי המום. הוא שינה לחלוטין את השיחה שלנו. מעולם לא ראיתי מכתב פיטורים. אף אחד לא דיבר איתי על זה, זה שקר וכזב ואני המום שעירייה מסוגלת להוציא דבר כזה".

4 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
פיטר? צביקה ברוט
(צילום: קובי קואנקס)

מעירית בת ים נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הצטרפותה של סיעת 'ישראל ביתנו' לקואליציה, במקביל להחלטתנו להעביר את מר ועקנין מתפקידו. ההחלטה באה לאחר שמר ועקנין היה חבר בסיעתם של שלומי לחיאני ויוסי בכר, אך ביקש בכל זאת להצטרף לקואליציה העירונית החדשה. הוא אף הפעיל את יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, שנשלח בשמו כדי לבקש להיכנס לקואליציה ולזכות בתפקיד המשנה לראש העירייה.
"לצערנו, בשל תלונות תושבים הוחלט לסיים את חברותו בקואליציה, ובשל כך נאלצנו לסרב גם לבקשתו לקבל מימון מהעירייה לנסיעה לכנס באילת. בשל כך, ולאחר שקיבל תשובה שלילית, הוא הוציא מכתב משלו בו הוא טוען שכאילו התפטר לפני שפוטר. ברור לחלוטין שמדובר במשחק ילדים שאין בכוונתנו להשתתף בו. אין שופטים אדם בשעת צערו. אנו מכבדים את מר ועקנין אך לא נתפשר על אנשי המקצוע הטובים והראויים ביותר עבור תושבי בת ים".

קראו גם: