תושבי הבניין ברחוב שפירא 19 בבת ים תמיד היו נאמנים לחוקי ולתקנות העירייה. בבניין המשותף הוותיק מתגוררים שמונה דיירים בשמונה דירות, מרביתם בני 80 ומעלה. אחת לכמה זמן מגיע הגנן, ומוציא פסולת גזם במועד שנקבע על ידי העירייה, כפי שנוהגים לעשות כבר למעלה מ-30 שנה.
הדיירים דיווחו, הגזם לא פונה
לקראת חג הפסח האחרון, החליטו הדיירים לעשות מבצע מיוחד לשמירת חזות הבניין, כולל הסרת מפגעי ענפים שחצו לכיוון נתיב הנסיעה. דיירי הבניין פנו כהרגלם למוקד 107 ודיווחו מראש כי יש לאסוף את הגזם, ונענו בחיוב – כי הדבר יבוצע.
אלא שמשאית האיסוף שהגיעה לרחוב לשם פינוי הגזם השבועי, פסחה על המיקום מסיבות לא ברורות והותירה את ערימת הגזם מאחור. לאחר שדיירי הבניין הבחינו כי הגזם לא פונה, הם יזמו פנייה נוספת למוקד 107, שבעקבותיה חזרה המשאית ופינתה את ערימת הגזם מעט באיחור.
אלא שהסתבר לדיירים בדיעבד, שבין מועד הפינוי הצפוי לבין מועד הפינוי בפועל, הגיע פקח העירייה שעבר במקום ופנה לנציגת ועד הבית בטענות ודרישות להסברים מדוע הוציאו את הגזם לאחר המועד הקבוע, למרות שכאמור הגזם הוצא במועד הקבוע.
קראו גם:
כאשר הבין הפקח שאין האשמה בידי ועד הבית, אישר בפניהם כי הוא לא יגיש דו"ח, לאור העובדה כי מבדיקתו אכן עולה שנהג משאית הפינוי פסח בטעות על המקום. כחודשיים לאחר מכן, להפתעת דיירי הבניין, הגיע לידיהם דו"ח בדיוק בנדון - על סך 720 שקל, "על אף כי התקלה והאשמה הייתה בצידה של עיריית בת ים", מספרים דיירי הבניין.
הערעור נדחה בלי שום נימוק
הדיירים הגישו ערעור לעירייה (ב-20 ביוני, 2024) תוך ציון כל הפרטים, אלא שערעור זה נדחה באופן אוטומטי על ידי המחלקה המשפטית, וזאת ללא כל נימוק או הסברים, תוך שהינם מציעים לדיירי הבניין לשלם את החוב או לבקש להישפט.
אז החליט אחד הדיירים לפנות ל-"מיינט בת ים", וסיפר כי "עיריית בת ים פעלה לא כראוי, ומצאה לשיטתה להפוך את דיירי הבניין לאשמים על לא עוול בכפם". "מיינט בת ים" פנו לעירייה לברר מדוע ניתן דו"ח לדיירי הבניין, על אף שפעלו בדיוק לפי התקנות ואף הפקח טען כי לא ישלח דו"ח. לאחר שעות בודדות חזרה נציגת העירייה לחתום מעלה והודיעה על ביטול הדו"ח.
מעיריית בת ים נמסר: "מתוך רצון טוב והבנה כי הדו"ח ניתן בטעות – עיריית בת ים תודיע לדייר כי הדו"ח יבוטל".