נער בן 13 בלבד נתפס לפני כשבוע נוהג במשאית להובלת עפר מסוג פירקית באתר הבנייה בנגב. האם מדובר במחזה נדיר או תופעה שכבר גבתה חיים לא פעם?
2 צפייה בגלריה
השוטרים הופתעו
השוטרים הופתעו
ילד שנתפס נוהג ברכב
(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, 1,116 ילדים נהגים מתחת לגיל 14, היו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים בעשור האחרון (2021-2012), 38 נהרגו. בעיר בת ים נפגעו בתקופה זו 23 ילדים-נהגים. מובילה את הטבלה העיר תל אביב עם 117 ילדים-נהגים שנפגעו בתאונות דרכים.
2 צפייה בגלריה
עשרת הערים המובילות בקטגוריה
עשרת הערים המובילות בקטגוריה
עשרת הערים המובילות בקטגוריה
(מתוך נתוני "אור ירוק")
בשנת 2021, 99 ילדים היו מעורבים בתאונות דרכים כשנהגו. שני ילדים היו מעורבים בתאונות קטלניות (לפחות הרוג אחד), 43 ילדים מעורבים בתאונות קשות ו- 54 ילדים מעורבים בתאונות קלות.
קראו גם:
עמותת אור ירוק: "מדובר בתופעה רחבת היקף שעולה בחיי אדם. לילד קטן אין את היכולת להבין את המתרחש בכביש, לקרוא את מפת הסכנות, והוא מסכן את עצמו ובעיקר את משתמשי הדרך האחרים. כאשר ילדים קטנים עולים על ההגה הם עושים זאת לעתים באישור ההורים או בידיעתם המלאה וזאת כי ההורים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה. את התופעה הזאת ניתן למגר באמצעות חיזוק מערך ניידות המשטרה בערים ובישובים בסיוע הפיקוח העירוני. יותר ניידות ויותר שוטרים יגבירו את ההרתעה וההבנה בקרב ההורים והילדים כי הסיכוי שיתפסו כשהם נוהגים ברכב ויענשו בחומרה גבוה. יותר ניידות ויותר שוטרים ברחובות יצילו חיים".
כל העדכונים - חדשות בת ים