נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת הקלה בבת ים כבר נערכה, אך על מנת לקדם את העבודות לקראת פעילות סדירה, עובדי נת"ע עובדים בשטח במלוא המרץ, כולל בלילות. אלא שמי שמשלמים את המחיר הם השכנים של התחנות החדשות שנבנות, שאינם מצליחים לישון בלילות.
1 צפייה בגלריה
העבודות בבת ים
העבודות בבת ים
העבודות בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
בימים האחרונים נערכה נסיעת המבחן של הרכבת הקלה בעיר, אבל זה לא אומר שהעבודות הסתיימו. כבר כמה לילות שעובדי הרכבת עומלים במרץ על המסילה והתחנות בנקודות שונות בעיר, כאשר מרבית העבודה מתרכזת בשדרות העצמאות פינת רחוב הגיבורים וברחוב יוספטל פינת בלפור, שם עתידות לקום תחנות עצירה של הרכבת הקלה.
לטענת דיירים המתגוררים בסמוך למקום, העבודות נעשות במשך זמן רב ולאורך כל שעות הלילה, דבר שמונע מהם שינה ואף מבהיל אותם.
"אני חולת אפילפסיה", מספרת ענבל כהן שמתגוררת בשדרות העצמאות. "חוסר השינה הזה לא בריא לי. הם עובדים לילה אחרי לילה בלי הפסקה, צועקים עד השמיים, כאילו אין טלפונים בעולם, ופשוט הורסים לנו את השינה. הכי גרוע זה שגם אם הצלחתי להירדם בגלל שהרעש קבוע ונסבל, בשעה שלוש או ארבע לפנות בוקר יש פתאום רעש ממש חזק ופתאומי. זה מבהיל ומקפיץ ויש לי שכנים מבוגרים שמתעוררים בלילה בכזאת בעתה שזה ממש עלול לגרום להם להתקף לב".
השכנים אומרים כי למרות שנראה שהפועלים עובדים במהירות, המטרד ממרר את חייהם. "אני מגיעה לעבודה כמו זומבי", מספרת תושבת נוספת מרחוב בלפור. "זה לא שפוי להשאיר רחוב שלם ער לילה אחרי לילה. אמרו שמדי פעם יצטרכו לעבוד בלילות, אבל זה הפך להרגל. בגלל שזה עבור הרכבת הקלה אז הכל קדוש והכל מותר?".
מנת"ע נמסר: "נת"ע מתקדמת לקראת הפעלת הקו האדום ועושה כל מאמץ על מנת לצמצם את עבודות הלילה ואת הרעשים הכרוכים בכך. התושבים מעודכנים על זמני העבודות. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ומודים על הסבלנות".