התרגלתם להחנות את הרכב לשעות ארוכות בחניון של קניון בת ים בלי לשלם? הגיע הזמן לשנות הרגלים. החל מאתמול (ראשון ה-18.2.2024) החלה לפעול בכניסה לחניון מערכת תשלום. כמה זה יעלה לנו, מי לא ישלם, ומה גרם להנהלת הקניון לעשות את השינוי הזה. בדקנו.
3 צפייה בגלריה
הכניסה לחניון קניון בת ים
הכניסה לחניון קניון בת ים
הכניסה לחניון קניון בת ים
(צילום: פרטי)

ההחלטה על מעבר מחניון חינמי לחניון בתשלום לא התקבלה ללא כל התראה מוקדמת. כבר בחודש יולי האחרון פרסמנו כאן כי קניון בת ים עומד להתחיל לגבות תשלום על חנייה, והחל מהשבוע זה באמת קורה.


קראו גם:

כמה עולה חנייה בחניון בת ים מעכשיו?


מי שמגיע לקניון למטרת קניות או בילוי, ויבלה בו פרק זמן סביר, לא יצטרך לשלם כלל. מה זה פרק זמן סביר? עד שלוש שעות החנייה היא חינם. ארבע שעות לבעלי תו נכה.
החל מהשעה הרביעית כל 15 דקות תעלה לכם חמישה שקלים.
סכום המקסימום לתשלום עבור חנייה עומד על 80 שקלים (כשבע שעות חניה). סכום לא קטן לחניון יומי, אפילו ביחס לעיר הגדולה השכנה תל אביב.

3 צפייה בגלריה
מחירון החנייה בקניון בת ים
מחירון החנייה בקניון בת ים
מחירון החנייה בקניון בת ים
(צילום: פרטי)

למה החליטו להתחיל לגבות כסף על חנייה?


בקניון מסבירים שהמטרה היא להפסיק את "תופעת החניון הציבורי", המאפשרת לכל אדם להשאיר את רכבו שעות ארוכות בחניון גם אם אינו מבקר בקניון, ולעיתים אף להשאיר רכבים לחניית לילה בשל מצוקת החנייה ברחובות הסמוכים.
למעשה, חניון קניון בת ים הכולל כ-1,200 מקומות חניה, ומתוכם 40 מקומות לנכים, הפך בשנים האחרונות למעין חניון ציבורי חינמי, ויש מי שאפילו נהג להחנות שם את רכבו ולנסוע בתחבורה ציבורית אל מחוץ לעיר. גביית התשלום נועדה למנוע את "חניית הלילה" (או היום) הארוכה ולפנות את החניות לטובת אורחי הקניון.
יש לציין שבקרוב יפתח קולנוע חדש בקניון בת ים, והשיפוץ המתמשך עומד להיגמר ובסופו יתווספו רשתות ועסקי מזון חדשים, כך שלבאי הקניון יהיו דרושים מקומות חנייה רבים.

3 צפייה בגלריה
קניון בת ים
קניון בת ים
קניון בת ים
(צילום: קובי קואנקס)

תגובת הנהלת קניון בת ים


מקניון בת ים נמסר: "מערכת החניון החלה לפעול בתאריך 18 בפברואר 2024, לאחר שהייתה בתקופת הרצה ובדיקה במשך חצי שנה. החלטנו להעניק ללקוחות הקניון שלוש שעות חינם ביממה, לצורך חניה נוחה ונגישות בהתאם לאזור שברצונם להגיע. בצער רב, החניון של הקניון הפך במהלך השנים להיות חניון אזורי שמשרת את כלל השכונה, באי הרכבת, משטרה, מוכרי רכבים ועוד ועוד.
במצב שנוצר, לקוחות לא מוצאים חניה בחניון ונאלצים לעזוב בכעס. רק מסיבה זו, הוחלט להפעיל מערכת חניונים בתשלום ולמנוע לקוחות מאוכזבים. בשנה הקרובה יתווספו לקניון שטחי מסחר חדשים כולל בית קולנוע, שגם לטובת אלה אנו נדרש במתן שירות של חניה והגעה נכונה".