למרות המלחמה החיים ממשיכים, ועבור תושבי העיר גם בימי שגרה, יוצאת עיריית בת ים במהלך חשוב: שירותים ציבוריים שיותקנו ברחבי העיר. ומה עם הריח? השירותים החדשים יכללו מערכת ניקוי עצמי.
2 צפייה בגלריה
שירותים ציבוריים חדשים בבת ים
שירותים ציבוריים חדשים בבת ים
שירותים ציבוריים חדשים בבת ים
(צילום: עיריית בת ים)
בתחילת חודש אוקטובר, לפני שפרצה המלחמה, עיריית בת ים סיימה פיילוט מוצלח, אשר בעקבותיו התקבלה החלטה לפזר בכל רחבי העיר שירותים אוטומטיים ממוזגים ומונגשים עם לחצן מצוקה, וזאת בעקבות בקשות תושבים ומחסור אמיתי וניכר בשירותים ציבוריים ברחבי העיר.

קראו גם:

העירייה השקיעה קרוב לשנתיים של תכנון, מחשבה והכנה, ועתה למעשה החלה להציב את מתקני השירותים במרחב הציבורי. השירותים החדשים גם ינקו את עצמם.

2 צפייה בגלריה
שירותים ציבוריים חדשים בבת ים
שירותים ציבוריים חדשים בבת ים
שירותים ציבוריים חדשים בבת ים
(צילום: עיריית בת ים)

מדובר במתקנים שנחשבים לשיא הטכנולוגיה. הם אוטומטיים, חינמיים, פועלים 24/7, יהיו מונגשים, כוללים לחצן מצוקה וגם מתקן שתייה חיצוני. המתקנים בגודל של 10 עד 20 מ"ר ישולבו בשדרות, בכיכרות וברחובות העיר, לאחר בחינת שילובם בנוף וכמובן הצבתם באופן שיאפשר זרימת תנועה של הולכי הרגל והרוכבים.
אב הטיפוס שאימצה עיריית בת ים ייחודי, כיוון שהוא נפתח בלחיצת כפתור, מנקה את עצמו בתום כל שימוש (שטיפת רצפה עם מים וסבון, חיטוי וייבוש אסלה) ובכך משפר את חוויית השימוש בשירותים מחוץ לבית. "בתוכנית העבודה, אנו עומלים להוסיף עוד חמישה מתקני שירותים ציבוריים אוטומטיים בשנה הקרובה", נמסר מגורם בכיר בעיריית בת ים שהוסיף: "העירייה כמובן דואגת לריצוף ולגינון מסביב למתקן ולחיבור לתשתיות".
יהיה גם ניקוי אנושי?
"בדקנו שני ספקים שהעירייה עובדת איתם – והם יתחזקו את השירותים על בסיס יומיומי. הם גם בודקים את תפעול המערכות האוטונומיות, לצד ניקוי מראות, כיורים ועוד".
מעיריית בת ים נמסר כי "בימים אלו הוצב תא השירותים הראשון בגינת הלנה ראפ במרכז העיר, ובהמשך יפוזרו ארבעה תאים נוספים גם בגן העיר, שדרות העצמאות, פארק הנינג'ה ופארק מנהטן".
חשוב לציין, כי שירותים אלו אינם נחשבים כמקלטים ציבוריים ואינם ממוגנים בשום צורה או דרך.