זמן ההגעה למרחב מוגן בבת ים עם הישמע האזעקה עומד על 90 שניות. זמן קצר מדי עבור תושבים מבוגרים ובעלי מוגבלויות שאין בביתם ממ"ד (כמו ברוב הבניינים בבת ים), ולעיתים קרובות גם חדר המדרגות שלהם אינו בטוח דיו מאחר והוא פתוח לרחוב. מאחר וגם הגעה למקלט אינה אפשרית עבורם, יש מי שחשב על פתרון קל יחסית ליישום.
4 צפייה בגלריה
אייל עמרה ויורם רדה
אייל עמרה ויורם רדה
אייל עמרה ויורם רדה. תרומה נדיבה ומצילת חיים
(צילום: הרב מאיר אבוטבול)
בין המודאגים מהמצב היה גם הרב מאיר אבוטבול, פעיל חברתי מוכר בבת ים, שחשש לבטחון אמו בת ה-96, הגרה בבית מיושן בדרום בת ים אשר אינו עומד בתקנות פיקוד העורף.
"בעת הישמע האזעקה, יש צורך להיכנס לממ"ד או למקלט, או לחדר המדרגות, במידה שאין את שתי האפשרויות הראשונות", הוא מספר ל"מיינט בת ים" ומוסיף: "אמא שלי בקושי יכולה להתקדם מטרים ספרים, המקסימום שהיא יכולה להגיע זה לחדר המדרגות". אולם גם בחדר המדרגות בבית אמו לא ניתן להסתתר, כיוון שעד לאחרונה - היו חלונות פתוחים, כך שכל רסיס המגיע מהרחוב, היה נכנס דרך הפתחים ומסכן את השוהים בו.

קראו גם:

הרב אבוטבול, אשר מנהל את בית משיח בעיר, יזם רעיון מקורי וקל ליישום. הוא פנה לאייל עמרה - מנהל בית מסחר כדורי בבת ים, וביקש את עזרתו בייצור לוחות ברזל בעובי של ארבעה מילימטרים אשר חסינים בפני ירי ומוגנים גם מפני רסס.

4 צפייה בגלריה
הלוחות למיגון הבית
הלוחות למיגון הבית
הלוחות למיגון חדר המדרגות
(צילום: הרב מאיר אבוטבול)

הרב אבוטבול מספר כי הרעיון היה למגן את חדר המדרגות הציבורי בבניין שבה אמו הקשישה מתגוררת, כך שאם היא אינה יכולה לרדת למקלט, לפחות היא ושכניה יוכלו לעמוד בביטחון יחסי בחדר המדרגות. גם אם ייפול טיל ברחוב, הרסיסים לא יוכלו לעבור דרך לוחות הברזל.
עמרה נענה מיד בחיוב, ואף הסכים לתרום בשם הבעלים, יעקב ואורנה כדורי, את כל הלוחות. הלוחות הוזמנו על פי שרטוט מיוחד של המסגר יורם רדה, אשר גם דאג להגיע ולהתקין אותם בחדר המדרגות של בית אמו של הרב, והתוצאה נותנת תחושת ביטחון, לפחות לאלו שעומדים בשעת אזעקה בחדר המדרגות.

4 צפייה בגלריה
לפני הצבת הלוחות
לפני הצבת הלוחות
לפני הצבת הלוחות - חדר המדרגות פתוח לרחוב בחלון צר בקיר
(צילום: הרב מאיר אבוטבול)

4 צפייה בגלריה
הצבת הלוחות
הצבת הלוחות
אחרי הצבת הלוחות - החלון הצר נחסם
(צילום: הרב מאיר אבוטבול)

"יש פה בעיה רצינית מאוד עם הרבה מאוד בניינים בבת ים, שיש פתחים בחדרי המדרגות", מסכם הרב אבוטבול ואומר: "הקשישים לא יכולים לרדת למקלט וחדרי המדרגות לא עומדים בהוראות פיקוד העורף. לכן מיגון חדרי המדרגות פשוט מציל חיים".