אלפי תושבים קיבלו לאחרונה מכתב מעיריית בת ים המודיע להם ששטח דירתם גדל במפתיע. המדידות נעשו חיצונית, ואת ביקור המודדים גילו התושבים רק במכתב המודיע על הגדלת תשלום הארנונה.
מדובר בנושא מקומם מאוד עבור תושבי העיר. המדידות החדשות כוללות קירות חיצוניים, ומגדילות דירות בנות ארבעים וחמישים שנה. במכתב נאמר שזכותם לערער על המדידה, אך הערעור עולה 250 שקלים, ומחייב תשלום מדידה שנייה.
תושב העיר, אבירן מניר, ניסח כך בפייסבוק את הבעיה המטרידה: "העיר בת ים יוזמת את הסטארט אפ הבא - דירה הגדלה אורגנית עם השנים! קיבלתי מכתב בדואר שמספר לי ששטח הדירה שלי גדל ב-6 מטרים ועכשיו צריך לשלם קצת יותר ארנונה. זו בשורה מהממת שהדירה גדלה, נכון? סתם כי הבניין עומד כבר 42 שנים באותו מקום ובאותו שטח אבל ממש עכשיו החליטה העירייה שאחרי ״מדידה מחודשת״ (מי מדד? הייתם אצלי בבית?) הדירה גדלה. אז מעכשיו כשאתם משחקים ארץ עיר - ונופל לכם 'צומח ב-ד׳' - אז דירה".
הפוסט ההומוריסטי עורר תגובות רבות המעידות על התרחבות מאסיבית של המדידות בעיר. את הכעס מפנים התושבים נגד העירייה, אך למעשה מדובר במהלך ארצי המתבצע בעקבות החלטת בג"ץ מאפריל 2015. לפיה נאסר על רשויות לעגל את שטחי הנכסים, ועליהן לעדכן במדויק את שטחי הנכסים.
משרד הפנים למעשה מחייב מדידות כל חמש שנים, אך בפועל רוב הרשויות נמנעו ממנה עד כה כי אף ראש עירייה לא רוצה להיזכר כ-'זה שהעלה ארנונה'. עכשיו אין ברירה, ואת עיקר המדידות יבצעו ב-2017 כי שיטת החישוב החדשה תיכנס לתוקף ב-2018.
מעיריית בת ים נמסר: "עיריית בת ים עורכת סקר נכסים בהתאם להחלטת בית המשפט ומבצעת מדידה מחודשת של שטחי כל הדירות שבתחומה על ידי בודק מוסמך. כפי שנמסר לכלל התושבים ששטח דירתם גדל, עומדת להם הזכות לבצע מדידה מחודשת ולערער על ממצאי הבודק העירוני, במידה ונמצא כי המדידה שגויה התושב מזוכה בגין עלות הבדיקה וכספו יוחזר".