שעון הקיץ מתקרב בצעדי ענק, אבל זאת רק נחמה קטנה עבור יותר ויותר תושבי בת ים, שעם רדת הערב נאלצים לצעוד ברחובות חשוכים. באחרונה התאורה בחלק מהרחובות לא פועלת כראוי.
ישראל כהן, המתגורר ברחוב העצמאות, מספר: "נדמה שחוסכים בהוצאות חשמל על חשבוננו. כשאנחנו בודקים מדוע התאורה לא עובדת, אנחנו מגלים ש'שוכחים'.
"למה היא פשוט לא מתחילה לעבוד באופן אוטומטי? לעיתים, התאורה מתחילה לעבוד רק שעתיים לאחר שהחשיכה יורדת. פרט לתאורה שיוצאת מהכניסה או מחניון הבניין שלנו, אין שום מקור אור אחר ברחוב. אנו חיים בעלטה גמורה".
גם ברחוב סוקולוב, ניסנבוים, מוהליבר, קרן היסוד ובן ציון, בין השאר, מדווחים על ריטואל דומה. תושבת המתגוררת ברחוב הרב מימון: "זה עניין של מזל. פעם יש תאורה, ופעם אין".
כהן מצביע על הבעיה העיקרית הנובעת מהיעדר התאורה: "אנשים שוכחים שיש פה גם ילדים ובעיקר אוכלוסיה של מבוגרים, שמפחדים מהחשיכה, ויש גם את נושא הבטיחות - אנשים צריכים לראות לאן הם הולכים. למה תושבים צריכים לחשוש לצאת מהבית בערב?".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "במסגרת פרויקט התקנת תאורת הלד בבת ים הוחלפו כל גופי התאורה בעיר. העניין הועבר לטיפול מחלקת חשמל במטרה לקיים בירור ומניעת הישנות מקרים אלה. בכל מקרה של בעיית תאורה ניתן לדווח בזמן אמת למוקד העירוני ואנו נטפל בה".