במסגרת התחרות היוקרתית 'המורה של המדינה', הקוראת לציבור לבחור את המחנך האהוב עליו, ולאחר תהליך מיון והערכה קפדניים של אנשי מקצוע, העפילו שני מורים מבת ים אל הגמר, שיתקיים ב-10 ביוני, במעמד נשיא המדינה.
2 צפייה בגלריה
אמינוב | צילום: אורטל הרשקוביץ
אמינוב | צילום: אורטל הרשקוביץ
אמינוב | צילום: אורטל הרשקוביץ
קארין אמינוב ואיתן שניידר הם המועמדים הסופיים לזכייה בין 50 מורים שהגיעו אל הגמר.
אמינוב (35) גדלה וחונכה בעיר. אם לשניים, מורה מזה 11 שנים, נמצאת בתפקיד מורה לשפות ורכזת השפות בביה"ס היסודי ממלכתי 'הרצל' שממוקם בשכונת רמת הנשיא שבעיר. בנוסף קארין אוהבת לשחק כדורעף ומשחקי כדור נוספים.
קארין מובילה כבר חמש שנים יחד עם יועצת ביה"ס ורכזת נוספת את תוכנית 'מקום בלב', תוכנית ייחודית המהווה חלק מ'מודל בת ים לחינוך אישי'. התוכנית נותנת מענה אישי משפחתי לכל תלמיד בכדי לאפשר לו למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בו.
מהו האני מאמין שלך קארין? "שכל ילד צריך שיהיה מישהו אחד שיאמין בו ויהיה לו דמות לחיקוי. בכך השמים הם הגבול מבחינת התלמיד".
את מתרגשת מהמעמד? "האמת, לא האמנתי שאגיע לתחרות ובטח ובטח שאגיע לשלבים הסופיים. זה מרגש לראות את ההערכה שאני מקבלת הן מצד הצוות וההנהלה והן מצד ההורים ועל זה אני מוקירה תודה. לא אתאכזב אם לא אנצח, מבחינתי הבחירה בי וההתקדמות לשלבים הסופיים נתנו לי הרגשה של סיפוק. מאחלת בהצלחה לכל המתמודדים".
חני ג'אנה, מנהלת בית ספר 'הרצל' אמרה: "קארין אמינוב הינה אשת מקצועית ומסורה, אם שנייה לתלמידיה, הדואגת במסירות אין קץ לכל צורכיהם. מובילה תפקידי ניהול ביד רמה, תוך יזמות וחדשנות חינוכית והקפדה על למידה משמעותית ועדכנית.
"מבצעת תפקידי ריכוז במקצועיות רבה וקידום פרויקטים בית ספריים להעצמת התלמידים ושיפור הישגיהם. קארין מובילה בבית הספר יחד עם אנשי צוות נוספים את פרויקט 'מקום בלב', תוכנית המביאה לשינוי משמעותי בתחומי הלימוד, ובמענה לצרכים הרגשיים וההתנהגותיים של כמאה תלמידים בבית הספר. אני וצוות בית הספר גאים בקארין".
2 צפייה בגלריה
שניידר | צילום: אדי ישראל
שניידר | צילום: אדי ישראל
שניידר | צילום: אדי ישראל
"כלומר חמש יחידות ותלמידי אתג"ר או מב"ר שהכי קשה להם עם המתמטיקה, ולגרום להם להאמין בעצמם ולהצליח. אני גם אוהב לערב בלימוד הומור ובאמת מאמין שחינוך זו עבודת קודש".
איך התחושה להעפיל לגמר? "התרגשתי מאוד כשהתלמידים המליצו עליי לתחרות. אני מנסה כל יום ללכת לישון כאשר אני יודע שעשיתי כמיטב יכולתי למען הצלחת התלמידים. אני מרגיש שכבר זכיתי בעצם ההגעה למעמד מכובד זה בזכות המלצות התלמידים".
שימרית שי, מנהלת תיכון 'שז"ר', הוסיפה: "איתן מהווה דוגמה ומודל לחיקוי למורה מוביל שמצליח לכבוש את לב תלמידיו ולגרום להם ללמוד בחדווה את לימודי המתמטיקה.
"איתן מייצר קשר אישי עם תלמידיו, מחדיר בהם את אהבת המתמטיקה, הופך את ימי הבגרויות במתמטיקה ליום חג על כל היבטיו. השנה נבחר איתן ע"י צוות המורים בבית הספר למורה מצטיין עירוני וזאת לאור העובדה שכל אחד יכול לזהות באופן מיידי את הנתינה האין סופית שלו לקידום התלמידים.
"איתן משמש בבית הספר גם כרכז מתמטיקה ומוביל את מוריו לפתח מודלים מקצועיים להנגשת המתמטיקה לכולם".