1 צפייה בגלריה
עיריית בת ים | צילום: קובי קואנקס
עיריית בת ים | צילום: קובי קואנקס
עיריית בת ים | צילום: קובי קואנקס
כפי שפורסם בעבר, משרד הפנים ועיריית בת ים סיכמו עם הנהלת העירייה הקודמת על תוכנית התייעלות שתשקם את מצבה הפיננסי של העיר. עם כניסתו לתפקיד הצהיר ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כי ייאלץ לנקוט בצעדים משמעותיים על מנת לאזן את התקציב העירוני תוך ניסיון להביא לעיר, כדבריו "הסכם טוב יותר", או במילים אחרות תוכנית הבראה אחרת. אך נראה שלפחות בקרב ועד עובדי העירייה, קולות ההרגעה רחוקים מלהרגיע את החששות.
אחרי שצפו בפרסומים השונים בדאגה, כעת הם דורשים מהעירייה לשתף אותם בתוכנית ההתייעלות ולחשוף בפניהם דוחות כספיים שיבהירו מה בדיוק מצבה הכספי של העירייה.
במכתב שנשלח מטעם העובדים בשיתוף ההסתדרות נכתב כי "עד שלב זה העירייה לא פעלה באופן גלוי ולא שיתפה אותם במהלכים המתוכננים" ומתריעים כי אין לבצע כל שינוי מבלי לשתף אותם וכי הם חוששים שזכויותיהם יפגעו.
"אנו הסתדרות המעו"ף ו־ועד העובדים מבקשים לקבל לידנו לאלתר וללא דיחוי כל נתון ומידע הקשור למצבה הכספי של העירייה, כוונת ההנהלה לבצע הבראה, תוכנית מפורטת להקטנת הגירעון מכל סעיפי התקציב, תוך שמירה על יציבות כלכלית לאורך זמן ולנהוג בשקיפות מרבית ובתום לב. לא נהסס להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו".
מעיריית בת ים נמסר: "הנהלת העיר הקודמת חתמה לפני כחצי שנה על תכנית הבראה, הכוללת פיטורים נרחבים וקיצוצים קשים בתקציב. למיטב ידיעתנו ועד העובדים עודכן בזמנו על המהלך, ואם לא - הרי שטענתם נגד ההנהלה הקודמת היא מוצדקת.
"ראש העיר צביקה ברוט פועל מאז כניסתו לתפקיד במטרה לצמצם את תכנית הקיצוצים באופן דרמטי, כדי למנוע פגיעה בעובדים ובתושבים. מבדיקה שערכנו עולה כי יו"ר ועד העובדים מעולם לא פנה ללשכת ראש העיר על מנת להתעדכן בנושא. אם הוא יפנה, נשמח לעדכנו בשמחה".