1 צפייה בגלריה
צילום המחשה
צילום המחשה
צילום המחשה
הורים לילדים מבתי ספר ברחבי בת ים מתלוננים כי נגבים מהם כספים עבור מסיבות סוף שנה שאינם עומדים בתקן של חוזרי מנכ"ל משרד החינוך בעניין.
"קיבלנו פירוט עבור מה אנחנו משלמים למסיבת הסיום של כיתה ו' בבית הספר של בתי "סוקולוב". מופיע שם חולצות לטקס הרשמי 1,420 ש"ח ,אולם היכל התרבות בבת ים שבו נערכה המסיבה 4,000 ש"ח והגברה ותאורה בעלות 6,000 ש"ח", משתפת האם. "למי זה נשמע הגיוני שעבור מסיבה של ילדים במסגרת בית ספרית יגבו סכומים אלו מבית הספר וכתוצאה מכך יגדילו את השתתפות ההורים״.
תלונות נוספת התקבלו מהורים בבתי הספר היסודיים ״ראשונים״, שגבו מהם עבור מסיבת הסיום 300 ש"ח ו״דוד אלעזר״ שבו נגבו 400 ש"ח מההורים. אותם הורים תהו: ״מעניין מאוד, באיזה זכות מבקשים מההורים כספים בסכומי כאלה גבוהים עבור תשלום להיכל התרבות ובניגוד לחוזרי מנכ"ל של משרד החינוך, במיוחד כאשר היכל התרבות הוא גוף שבחלקו שייך לעירייה".
עפ״י חוזר מנכ״ל משרד החינוך, ״על מוסדות חינוך להקפיד על חסכון מירבי ועל מניעת הוצאות חריגות״. בנוסף מצויין כי אין לקיים מסיבות וחגיגות באולמות שיש לשלם עליהם ובארועים מיוחדים יש לבדוק על קיום הארוע באולמות של הרשות המקומית.
ההורים המתלוננים מבקשים להבין ״איך ייתכן שעבור שעתיים-שלוש של מסיבת סיום בית ספרית, ישלמו סכומי עתק להיכל התרבות בעיר שלהם לשימוש באולם ועבור שירותי הגברה ותאורה בנפרד. חייב להיות מחיר מסובסד לבתי הספר בעיר״.
איריס פרדלין, פעילה חברתית ונציגת הציבור בועדת חינוך בעיריית בת ים, הוסיפה: "בתי הספר בעיר ממשיכים ללא בושה לגבות כספים מההורים, אינני מבינה איך ייתכן שהיכל התרבות אשר שייך לעיריית בת ים ואנו כתושבי בת ים, צריכים לשלם סכומי עתק אלו לשימוש בו, למסיבות סיום של ילדנו״.
תגובת עיריית בת ים טרם התקבלה.