2 צפייה בגלריה
הבנות שנוטלותחלק בפרויקט | צילום: ורד בר
הבנות שנוטלותחלק בפרויקט | צילום: ורד בר
הבנות שנוטלותחלק בפרויקט | צילום: ורד בר
איך מונעים התנהגויות לא רצויות בקרב בני הנוער בעידן הדיגטילי? מחלקת 'קהילה ומניעה' של הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול, ו'החברה לתרבות פנאי וספורט' בבת ים, הציעה את תוכנית בשם "תומכות ברשת, צומחות ברשת", בדיוק למטרה הזאת.
התוכנית הכשירה 27 נערות מכיתות י' מרחבי בת ים ל'שומרות סף" ב"רחוב' החדש" שהוא הרשתות החברתיות. "תחילה עברנו בבתי ספר ברחבי העיר ועניינו את הנערות בתוכנית "תומכות ברשת צומחות ברשת", תמורת שעות של 'מעורבות חברתית' ונתנו לכל אחת מהן תרגיל, לענות לסוגיה לדוגמא שעלתה באתר". משתפת דניאל טולדנו-שרייבר, רכזת קהילה ומניעה בחברה לתרבות פנאי וספורט המוסיפה, "התשובות של הבנות נבדקו ומי שנמצאה מתאימה בתשובותיה התקבלה לתוכנית.
"במהלכה נפגשו הנערות עם צוות מקצועי מאתר '4GIRLS' וקיבלו הכשרה ותמיכה נפשית, להתמודדות עם שאלות וסוגיות שעולות באתר כמו, מגדר, דימוי גוף, דימוי עצמי, זוגיות, המקום שלהן בזוגיות ראשונה וכו' וכך ניתנו לבנות כלים לענות על שאלות אלו".
"מטרת הרשת החברתית 4GIRLS היא לעזור לצמיחה בריאה של נערות בזכות הכוחות שלהן", על פי מנהלת האתר, חווה דורון סופרמן, "באתר נערות כותבות בעילום שם על מגוון נושאים המעסיקים אותן, נערות אחרות רואות מה הן כותבות והן עונות ומייעצות להן. כל זה נעשה בסביבה מאוד מוגנת, 24 שעות ביממה, תוך שמירה על סביבה מכבדת ובטוחה לנערות. כמובן שבמקרה הצורך הפניות מועברות לאנשי מקצוע, עמותות למינהן, פסיכולוגית, דיאטנית וכו'".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
עבורי זו הייתה חוויה מדהימה", משתפת קארין וולוביק בת 17 מבית ספר 'תיכון חדש דרכא' בת ים אשר לקחה חלק בתוכנית, שבין יוזמיה נמצאת גם ענת לבנת, יועצת ראש העירייה למעמד האשה. "הכרתי בנות שעברו בדיוק אותו הדבר כמוני ויכולתי לתת להן המון כלים להתמודד עם הסוגיות האלו. קודם כל בעזרת ניסיון אישי, כי בעיניי זה אחד הדברים הכי חזקים שאפשר להראות לאחרים שחוויתי והתגברתי. וכמובן ההכשרה שקיבלתי בתוכנית נתנה לי את הכלים לסדר את העצות הללו בצורה נכונה ולתת מענה נכון".
וולוביק מוסיפה כי הייתה רוצה להמשיך בפרויקט בשנה הבאה, דבר שכל הצוות המתכנן עומל עליו בימים אלו "מתוך 27 בנות שלקחו חלק בפרויקט, 16 מהן ביקשו להמשיך גם בשנה הבאה. זהו פרויקט ראשון מסוגו בארץ והכוונה היא בהחלט לפתח ולהתפרס בעיריות נוספות ולהמשיך אותו כמובן גם בבת ים" לדבריה של דורון-סופרמן. "בפגישת סיכום הבנות שלקחו חלק בפרויקט סיפרו כי מלבד התמיכה שנתנו לנערות אחרות זה תרם להן לתחושה של מסוגלות והערכה אישית, לימד אותן לקחים ותכנים שאחר כך הם המשיכו והעבירו הלאה לחברות בכיתה ולמשפחה בבית".