האם הקן של 'צופי הים' בבת ים עומד בפני סגירה? הורי החניכים טוענים כי בשל ביטול עבודות השיפוץ במקום, יש מקום גדול לחשש וכי עתיד הסניף לוט בערפל.
1 צפייה בגלריה
סניף 'צופי ים'. צילום: יאיר ביטון
סניף 'צופי ים'. צילום: יאיר ביטון
סניף 'צופי ים'. צילום: יאיר ביטון
עוד ביוני השנה פורסם ב'מיינט בת ים' כי "המבנים של 'שבט צופי ים' בת ים, אינם שמישים, ומסכנים את השוהים בתוכם". בעקבות הדברים הבהירו ההורים כי "במשך תקופה ארוכה המבנים הללו מחכים לשיפוץ, ועד שהם לא יתוקנו, לא נוכל לפתוח את פעילות השנה הבאה במקום".
במקביל ובעת שנערך המשט השנתי החגיגי של 'שבט צופי הים', לדברי ההורים הבטיחו נציגי העירייה כי העבודות יבוצעו כחלק מ'שיפוצי הקיץ' שנערכים בימים אלה במבני החינוך בעיר, באמצעות מענק מיוחד של משרד הפנים, בגובה 20 מיליון שקל.
אך כעת, כאשר הגיע השעה לשיפוצים המיוחלים במבני השבט, ההורים מוסרים שלאחר שתי פגישות שנערכו עם נציגי העירייה נאמר להם כי למבנה אין היתר ויש בעיה מבחינה משפטית לשפץ אותו. "כפי שצפינו", אומרים ההורים, "השבט שלנו ייסגר ויעבירו את ילדינו לסניף יפו".
ומהן ההשלכות? "ילדים רבים אשר השבט היה מפלט עבורם, לא יוכלו עוד לקחת בזה חלק, כיוון שיש הורים שאינם יכולים להסיע את ילדיהם פעמיים בשבוע ליפו".
מעירית בת-ים נמסר בתגובה כי ״כבר לפני כמה חודשים הורה ראש העיר לשפץ את מבנה חופי ים בסכום חסר תקדים של חצי מיליון שקלים, הסכום הגדול ביותר שהוקצה אי פעם עבורם.
"במהלך ההכנות לשיפוץ התברר כי מבנה צופי ים פועל ללא היתר ולא אישור מסוכנות, ולמעשה לאורך 15 שנים פעל המקום בצורה המסכנת את השוהים בו. על פי החוק לא ניתן לשהות במקום עד להסדרת ההיתר הנדרש. אנו מאמינים שהנהלת צופי ים לא היו מודעים לכך, והודענו להם שבכוונתנו לסייע להם בהליכי האישור הנדרשים מול רשויות המדינה.
"עד אז נעשה הכל לסייע להם לפעול ממקום חלופי, וראש העיר הורה לשריין את התקציב שהובטח לצורך שיפוץ המבנה לאחר הסדרת ההיתר כחוק. מיותר לציין כי בניגוד לעבר, הנהלת העיר הנוכחית לא תאפשר פעילות שתסכן את חיי הילדים, וכך גם הנהגת הצופים״.