1 צפייה בגלריה
הדרך לבית הספר | המחשה: נמרוד גליקמן
הדרך לבית הספר | המחשה: נמרוד גליקמן
הדרך לבית הספר | המחשה: נמרוד גליקמן
לקראת פתיחת שנת הלימודים נערך מרחב איילון במשטרת ישראל לשמירה על מוסדות החינוך, תוך מניעת מקרי ונדליזם ושמירה על בטיחות הולכי הרגל הצעירים, שביום ראשון יפתחו את שנת הלימודים.
במהלך הקיץ מרחב איילון פעל בכוננות גבוה במטרה לשמור על קיץ רגוע ושקט עבור הילדים והמשפחות. "היתה עבודת מטה מסודרת מול הרשויות בחולון, בת ים ואזור", מסביר ראש לשכת שיטור וקהילה במרחב איילון, רב־פקד אבי עופר.
"קבלנו מראש את אירועי הקיץ ונערכנו בהתאם. במהלך הקיץ השתדלנו כמה שפחות לרשום דוחות לבני נוער ולהסתפק באזהרות, מצד שני היה חשוב לנו להמשיך לתת לאזרחים שקט, כי הם לא בחופש וצריכים לקום לעבודה בבוקר. זה בהחלט דרש איזון ורגישות. בכל הנוגע לעבירות אלכוהול וסמים המשכנו לפעול ביד קשה. גם הקפדנו לגלות איפה בני הנוער רכשו שתייה ולסגור עסקים במקרה הצורך".
כיצד נערכים למעבר לשנת הלימודים?
"בימים שלפני פתיחת שנת הלימודים אנחנו עורכים סיורים מוגדרים סביב בתי ספר וגני הילדים כדי למנוע ונדליזם והתפרצויות, ומקפידים על נוכחות בולטת בשטח כדי להרתיע גנבים. בנוסף, אנחנו בקשר עם מוסדות החינוך לגבי ציוד יקר וחדש, כמו ציוד ומחשבים חדשים, ריהוט ועוד. חשוב לנו לתת להם הנחיות לשמירה והימנעות מגניבות.
אנחנו מדריכים את מאבטחי מוסדות החינוך, מחדדים נהלים, מעבירים מסרים חדשים וידע מקצועי. אם יש מאבטח חדש אנחנו כמובן מנחים אותו ובודקים אם חלילה יש רקע של עבירות מין. בנוסף, אנחנו עורכים מבצעים לאיתור שוהים בלתי חוקיים סביב בתי הספר, כיוון שזה מעלה את הסבירות להתפרצויות או בעיות ביטחוניות".
על פי רב־פקד עופר, ההיערכות מגיעה לשיאה ב־1 בספטמבר. "ביום פתיחת שנת הלימודים אנחנו מציבים שוטרים באזורי מוסדות החינוך. עם זאת, חשוב לי לנצל את ההזדמנות כדי לפנות להורים, זה יום חג עבור כולם אך הקפידו להחנות את הרכבים במקומות מותרים בלבד. אני קורא לציבור הנהגים לנהוג בסבלנות וסובלנות כפי שמשטרת ישראל נוהגת כלפיהם".