הורי גן 'נחשול' בחטיבה הצעירה בבית ספר 'יגאל אלון' בעיר הופתעו לפגוש את הגן החדש של ילדיהם, "כולנו קראנו את הפרסומים בנושא שיפוצי הקיץ שנערכו במוסדות החינוך ברחבי העיר ולכן ציפינו בקוצר רוח להכניס את ילדינו לגן בתחילת השנה", מספרים הורים בגן.
לטענתם, מהר מאוד התקווה התבדתה כאשר גילו לדבריהם מבנה מוזנח ומיושן. "יש נזילה מהמזגן שעושה רטיבות ועובש שחור בקיר, מה שממש מסכן את בריאות הילדים שלנו", הם אומרים. "בנוסף, המתחם כולו מלא באבק וחול המעיד כי אפילו ניקיון ראוי לא עשו לקראת פתיחת שנת הלימודים ובשירותים יש המון ג'וקים ברמה שהילדים לא רוצים להתפנות וחוזרים הביתה עם כאבי בטן".
2 צפייה בגלריה
"עדיף שלא ייצאו לחצר". גן דולב | צילום: פרטי
"עדיף שלא ייצאו לחצר". גן דולב | צילום: פרטי
"עדיף שלא ייצאו לחצר". גן דולב | צילום: פרטי
אחת האימהות בגן מוסיפה כי גם חצר הגן אינה בטיחותית, "אין בחצר בכלל משחקים והבן שלי מתלונן שהוא לא מסוגל אפילו לשבת על הרצפה מרוב שהיא מלוכלכת. בנוסף, יש בה מסמרים מפוזרים וקן צרעות, כך שבאמת עדיף שהילדים לא ייצאו אליה" .
"מדובר בצרכים בסיסיים שמגיעים לילדינו ששוהים בו לאורך כל היום", אומרים ההורים בכעס, "אך גם בפנייה שלנו לגננת ולמנהלת בית הספר נאמר לנו פשוט שאין תקציב, אז מי אחראי לעזור לילדים שלנו שיהיה להם נעים בגן, אם לא העירייה?".
גם הורי גן טרום חובה 'דולב', הנמצא ברחוב יצחק שדה, מספרים כי המצב בגן רחוק מלהשביע רצון. "יש בגן 12 ילדים ואין בו איזון מגדרי כי יש בסך הכל שלוש בנות. בנוסף, יש רק שלושה ילדים דוברים עברית וכל השאר לא".
לטענת ההורים, הם חשים שהשיבוץ שנעשה בגן שלהם הוא חסר היגיון ופוגע בילדיהם, זאת נוסף על הליקויים וההזנחה. "את החול לא החליפו, החצר מוזנחת ומלוכלכת, הקירות עם עובש ובכלל אין משחקים בגן להנאתם של הילדים", אומרים חלקם. "לא ברור למה מתהדרים בעירייה על השיפוצים בגן? אמרו שהמטבח שופץ ב-30 אלף שקל אז איך זה שעדיין הכל נראה מוזנח ומיושן?".
2 צפייה בגלריה
הזנחה בגן נחשול | צילום: פרטי
הזנחה בגן נחשול | צילום: פרטי
הזנחה בגן נחשול | צילום: פרטי
לדברי ההורים, הם והגננת החדשה בגן מנסים לשפר בעצמם את שהות ילדיהם במקום, "כולנו אנשים עובדים ולכן כרגע אין לנו ברירה אלא לשלוח את הילדים למסגרת. הגננת רכשה צעצועים מכספה ומקווה שתקבל החזר, חלק מהאימהות רכשו חומרי ניקוי וניקו את הגן והורים נוספים התארגנו וקנו חומר לצבוע את הגן.
"פשוט הזוי שכמשלמי מיסים אנחנו נדרשים לעשות את הדברים האלה", מוסיפים ההורים. "כשהגענו להתלונן במינהל החינוך התברר לנו שהבלגן פשוט חוגג. הם הופתעו לשמוע את כל מה שסיפרנו על השיפוצים, השיבוצים וההזנחה במקום, כאילו יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. אפילו סייעת קבועה אין לנו אלא כל יום מחליפה חדשה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה:
"במהלך חופשת הקיץ התבצעו עבודות שדרוג ושיפוצים נרחבות בכל מוסדות החינוך בעיר ובכלל זה בגנים 'נחשול' ו'דולב', השנה, בתיאום עם ועד ההורים, הושקע לראשונה רוב הכסף דווקא בתיקון ליקויים מסוכנים במוסדות החינוך כי בטיחות קודמת לכל דבר אחר.
בימים הקרובים צוות תחזוקה יגיע לגנים לבדוק את הליקויים. יחד עם זאת, אחרי בחינת מהנדסי בטיחות נמצא כי כלל המוסדות החינוך בטוחים עבור הילדים, ובכלל זה הגנים בפנייתכם".