1 צפייה בגלריה
עטלפים מול רחוב קרן היסוד. (באדום, העיניים האדומות). צילום: פרטי
עטלפים מול רחוב קרן היסוד. (באדום, העיניים האדומות). צילום: פרטי
עטלפים מול רחוב קרן היסוד. (באדום, העיניים האדומות). צילום: פרטי
"אף אחד לא לוקח אחריות על הבעיה": תושבי רחוב קרן היסוד 9 מתלוננים מזה מספר חודשים על מכה חדשה בשכונה – מכת עטלפים אצלם בבניין.
דיירי הבניין מספרים למיינט כי ישנה גדר המפרידה בינם לבין שני מגדלי דיור מוגן הנמצאים ברחוב קרן היסוד 5 ו-7. "בחניון של הדיור המוגן יש עצים מאוד מאוד גבוהים שלא נגזמו זמן רב. בעבר הייתי רואה מהחלון שלי את הים אבל כעת, לא רק את החוף אני לא רואה, אלא אפילו להיכנס לחניון הפרטי שלנו אנחנו לא מצליחים", סיפרה אחת הדיירות בבניין.
הסיבה לכך טמונה לדבריה בכך שכל החניון מלא בענפים של העצים המהווים בית לעטלפים. "זה ממש עונש עבורנו, כיוון שבערבים אנו נאלצים לסגור את המרפסות שמא העטלפים לא יכנסו לתוך הבית".
הדיירים מוסיפים כי פנו להנהלת הדיור המוגן, אך הם אינם מצליחים להתגבר על הבעיה ומלבד לגזום את הדשא וטיפוח האזור מסביב שהם עושים, לגזום את העצים הם אינם יכולים. "לכן, פנינו גם לעירייה", מספרים המתלוננים אך לטענתם, נאמר להם שידי העירייה כבולות כי זה שטח פרטי.
"לצערנו אין מישהו שלא פנינו אליו אבל הבעיה איננה נפתרת. תמוהה למה העירייה לא יכולה לתת קנסות, או לחפש את האחראים שיתנו את הדין למפגע הזה ולהחזיר לנו את איכות החיים שלנו, כמשלמי מיסים המתגוררים בעיר".
העירייה: "העטלפים הם בעלי חיים מוגנים, ולכן אסורה פעולת הדברה או לכידה. יחד עם זאת, אנו פועלים מול בעלי הדיור המוגן לטפל בעצים המצויים בשטח פרטי".