1 צפייה בגלריה
מתוך מצלמות האבטחה| צילום: יוליאנה גריגורייב
מתוך מצלמות האבטחה| צילום: יוליאנה גריגורייב
מתוך מצלמות האבטחה| צילום: יוליאנה גריגורייב
לפני כשבועיים התרחש שוד מכולת שהשתבש בטיילת בת ים. אדם שנכנס לחנות מכולת, וניסה לשדוד את הקופה הותקף על ידי עוברי אורח כשניסה לברוח על הקטנוע שלו. כעת מתברר שעוד קודם לכן התרחשו שני מקרי גניבה שתועדו במצלמות האבטחה של מלון סמוך.
לדברי פקידת הקבלה במלון, יוליאנה גריגורייב, אדם זר חבוש קסדה ניצל רגע של תשומת לב וגנב מדלפק הקבלה את הטלפון הנייד שלה, בנוסף לתיק ובו כרטיסים להופעה, כרטיסי אשראי, דרכון, תעודת זהות, כסף ומסמכים אישיים.
"כבר הרבה זמן שקורים בטיילת הזו דברים לא טובים", מספרת גריגורייב . "ראינו בסרטוני האבטחה את האדם שגנב, פרסמתי בפייסבוק ואחרי ששלחו לי את שמו, באתי למשטרה עם כל הפרטים, ואמרו לי שיטפלו בזה אחרי החגים. החגים עברו, למה זה מתעכב?".
מאחר והיא עובדת לרוב במשמרות לילה היא מוסיפה ומספרת על מצב שלדבריה הולך ומחמיר בלילות. "אחרי השעה 2:00 זה לא יאומן מה שקורה פה. פשוט קטסטרופה. שתייה ואלכוהול של בני נוער, אופנועים וחגיגות, פעם אחת באו ארבעה אנשים, וניסו לפרוץ את דלת המלון בשעה שלוש לפנות בוקר, התקשרתי למשטרה כמה פעמים והם לא באו. בסוף התקשרתי למכר שלי שבא וסילק אותם. תיירים שבאים לפה בהלם, אומרים לי 'מה זה פה'? אני כבר לא יודעת למי להתלונן".
בעל עסק נוסף בטיילת מחזק את טענותיה ואומר שהמצב בטיילת דומה למערב הפרוע: "אין פה ביטחון. גניבות, התפרעויות, אלימות. איפה ניידות שיטור עירוני? איפה המשטרה? למה הן לא אוכפות את החוק? נכנסים לטיילת בלילה עם סוסים ועם טרקטורונים. יש הפקרות ואין מי שיאכוף".
מהמשטרה נמסר:
"משטרת ישראל פועלת בנחישות וללא לאות וזאת לשם מניעת עבירות ותפיסתם של אותם עבריינים הפוגעים בביטחונו, ברכושו ובאיכות חייו של האזרח הנורמטיבי שומר החוק. לשם כך מפעילה המשטרה יחידות שונות הפועלות הן באופן גלוי והן באופן סמוי.
בשני האירועים המצויינים לעיל נעצרו החשודים. באירוע הגניבה ממלון בת ים הוגש כתב אישום בגין עבירה זו ובגין 6 עבירות נוספות. באירוע השוד נעצר חשוד זמן קצר לאחר האירוע ולפני ימים ספורים הוגשה נגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך לצורך הגשת כתב אישום נגדו.
יש לשמוט את הקרקע תחת טענת המתלוננת כי הטיפול בתלונתה סובל דיחוי וזאת לאור העובדה שהחשוד נעצר 3 ימים לאחר הגשת התלונה.
עוד נוסיף ונציין כי בכל מקרה בו נתקלים בעבירה, פלילית ותעבורתית כאחת, יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל, במהירות וככל שניתן בזמן אמת. דיווח מהיר למשטרה מאפשר ביצוע מגוון פעולות מבצעיות וחקירתיות לשם תפיסת העבריינים".
תגובת עיריית בת ים תתפרסם כשתתקבל.