1 צפייה בגלריה
נתפסו חמישה חשודים בשעת מעשה | המחשה: אבי מועלם
נתפסו חמישה חשודים בשעת מעשה | המחשה: אבי מועלם
נתפסו חמישה חשודים בשעת מעשה | המחשה: אבי מועלם
בעקבות טענה לאירוע אלימות קשה כלפי עובד הוראה בבית ספר בבת ים, הסתדרות המורים מאיימת להשבית מחר (רביעי, 4.12.19 ) את הלימודים לשעה במוסד החינוכי והם יחלו בשעה 09:00.
צעד זה בא בעקבות טענה לאירוע אלימות קשה מצד אב של אחד התלמידים בבית הספר כלפי מורה המשתייך להסתדרות המורים.
על פי הטענה, אב של אחד התלמידים הלומד בכיתה ח', איים, גידף ואף אחז בחוזקה במורה של בנו. כל זאת אירע בזמן שיעור של ואל מול כל התלמידים. המורה הגיש תלונה במשטרה. נכון להיום, המורה נמצא בחופשת מחלה מעל לשבוע ימים.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בתגובה לאירוע: "לא עובר יום ללא אירוע אלימות כלפי עובדי ועובדות הוראה ומשרד החינוך שותק. אנחנו לא נקבל ולא נכיל שום סוג של אלימות כלפי עובדי הוראה. נפעל בכל הדרכים שעומדות לרשתנו על מנת להגן ולהבטיח את שלומם של הצוות החינוכי. לצורך כך, פתחנו מוקד מוגנות לעובדי הוראה שבו הם יכולים לקבל סיוע וליווי מקצועי בעת הצורך".
יושבת ראש סניף בת ים בהסתדרות המורים, ענת דדון, שמלווה את המורה במהלך הימים האחרונים בשיחות ובפגישות, מוסרת: "למרות שנשלח מכתב לכל הגורמים המעורבים ברשות המקומית ובמשרד החינוך, לא נעשתה אף לא פניה אחת אל המורה".
בתגובה לדברים מסר מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב: "הודענו להסתדרות המורים שבכל מקרה של אלימות של הורה נגד עובד מערכת החינוך, ביניהם מנהלת, מורה או סייעת, מעבר לתלונה במשטרה, עיריית בת ים תתבע את ההורה הפוגע בתביעת נזיקין.
"השבתת בית ספר במקרה הנדון מיותרת לחלוטין. הודענו שלא נסבול אלימות במערכת החינוך ונפעל בכל הכלים כנגד מי שינהג באלימות ולכן, אני פונה להסתדרות המורים לפסיק לאיים בהשבתה. לא התלמידים ולא ההורים צריכים לשלם מחיר של אנשים לא אחראים. אנו מצפים מהסתדרות המורים לאחריות ושיתוף פעולה עם עיריית בת ים בהגשת תביעת נזיקין נגד האב. הדרך הנכונה היא להעניש את ההורה האלים ולא לפגוע בתלמידים ובהורים".