ים מסיקה, חיילת בצבא ההגנה לישראל, הלכה לעולמה ביום רביעי לאחר שנפלה אל מסילת הרכבת. ככל הנראה, היא התעלפה ובגלל שהיתה קרובה כל כך אל הפסים הנורא מכל קרה. אלפים השתתפו במסע הלוויה שלה, כשהם המומים וכואבים.
3 צפייה בגלריה
ים מסיקה
ים מסיקה
ים מסיקה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
בעקבות מותה של ים נערכו דיונים במשרד התחבורה ובהנהלת רכבת ישראל, על מנת למנוע את המקרה הבא שחלילה עלול להגיע בכל רגע.
כל מי שהיה בלונדון מכיר את הכריזה הידועה כשמגיעים אל תחנת הרכבת התחתית: Mind the gap. משמעות הכריזה היא "שמרו על הפער" שבין הרציף לפסי הרכבת.
נראה כי בתחנות הרכבת בישראל הנוסעים לא הפנימו את הצורך להישמר מהסכנה שבנפילה אל מסילת הרכבת. בשל כך, הכוונה היא להציב מחסומים אוטומטיים שיעלו בכל פעם כשהרכבת לא בתחנה או נמצאת בנסיעה. באמצעות המחסומים הללו תימנע האפשרות למעוד אל הפסים כפי שקרה במקרה של ים מסיקה ז"ל.
3 צפייה בגלריה
ים מסיקה
ים מסיקה
ים מסיקה
(צילום: מתוך אינסטגרם)
כאשר הרכבת תעצור בתחנה, המחסומים שיקושרו אוטומטית למערכת האיתות של הרכבת יירדו באופן חשמלי ואז תתאפשר העלייה לרכבת.
השרה מירי רגב כבר הביעה תמיכה במיזם החשוב הזה וכך גם בהנהלת רכבת ישראל. העלויות לא צפויות להיות גבוהות באופן חריג והתקציב יגיע ככל הנראה ממשרד התחבורה.

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע סמוך לתחנת הרכבת בנתניה
זירת האירוע סמוך לתחנת הרכבת בנתניה
זירת האירוע סמוך לתחנת הרכבת בנתניה
(צילום: איחוד הצלה)

קראו גם:

את ים מסיקה מיזם המחסומים האוטומטים כבר לא יציל, אבל נוסעים אחרים שעלולים למצוא את מותם ברכבת בהחלט עשויים להינצל בזכותה של ים מסיקה. הכוונה היא להתקין את המחסומים הללו בכל תחנות הרכבת בארץ, כולל התחנות בבת ים.
עדיין לא הוחלט באיזה תאריך יחלו העבודות להקמת המחסומים ומתי הן יסתיימו. הדברים צפויים להתפרסם בהמשך לאחר שתתקבל החלטה סופית על המיזם.