"כשהבנתי שהגיעו לבית הספר שלי, זה נשמע לי חשוד", אומרת השבוע מנהלת בית ספר יסודי בבת ים, שטוענת כי לאורך פגרת הקורונה, נערכו בדיקות בשטח בית הספר על ידי גורמים מטעם העירייה, הנוגעות לתשתיות הטכנולוגיות בבתי ספר בעיר, ביניהם "ירושלים", "יד מרדכי" ו"הנשיא".
1 צפייה בגלריה
קיימת תוכנית מסודרת?
קיימת תוכנית מסודרת?
קיימת תוכנית מסודרת?
(המחשה: Shutterstock)
המנהלת מיהרה ליצור קשר עם מנהלות בתי ספר אחרים. "הבנתי שגם אצלן ביקרו, אצל כולם. רק כשהבנו שזה לא מקרה נקודתי, הבנו שקורה משהו".
מה קורה?
"חשוב להבין שבשלב זה לא נעשתה שום פעולה בשטח אלא מדובר רק בהיערכות, רצו לדעת פרטים על הגג ועל חיבור החשמל. כרגע אף אחד לא עדכן אותנו מה המטרה ומה התוכנית, אבל יש לנו שאלות ואנחנו לא מתכוונים להירדם בשמירה".
בחלק מבתי הספר אפשרו האחראים המתקן (אבות הבית) לנציגים לבדוק את השטח, ובחלק מהמקרים הם סירבו אלא אם מנהל המוסד יהיה נוכח. "זה ממש מוזר שנכנסים לבית ספר בלי לתאם עם מנהל", אומרת חברת ועד הורים באחד מבתי הספר. "זה לא מקובל וזה חריג מאוד. מה הם מתכננים לעשות ומדוע הם טורחים להסתיר את זה?".
מה הם מסתירים לדעתך?
"יש כאן שאלות קשות שדורשות תשובות. עם כל עניין הקרינה שהיום מדברים עליו, אנחנו לא מוכנים שדברים כאלו יעשו בדלתיים סגורות".
"כרגע אף אחד לא עדכן אותנו מה המטרה ומה התוכנית, אבל יש לנו שאלות ואנחנו לא מתכוונים להירדם בשמירה"
החשש הגדול של הורים ומנהלים הוא שמדובר בהקמת תשתית טכנולוגית מסוג G5. "אנחנו בסך הכל טוענים שאם הם רוצים להניח משהו על ראשי ילדינו, שקודם כל יפעלו בשקיפות ובפתיחות".
חבר מועצת העיר מסיעת "ישראל ביתנו", יבגני אייזנשטט פנה בנושא לעיריית בת ים, ודרש תשובות לשאלות שהעלו המנהלים, הנוגעות לטכנולוגיית G5: "לגבי טכנולוגיה זאת ישנן דעות שונות ואי־בהירות המלווה בחששות. חשוב שנדע מי הממונה מטעם העירייה על מתן היתר להתקנת אנטנות, האם קיימת תוכנית מסודרת והאם העירייה עתידה לקבל תשלום עבור האנטנות המדוברות".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מעולם לא הגיע נציג עירייה בנושא זה לבתי הספר, ומבדיקה שערכנו התברר שאין שום בית ספר שהתלונן בנושא. מדובר בפייק ניוז מוחלט".