היום (שבת) בשעה 15:34 הוזעקו כוחות החירום של מד"א בעקבות דיווח במוקד החירום 101 למרכז העיר בת ים.
2 צפייה בגלריה
אמבולנס בוולפסון
אמבולנס בוולפסון
האיש הובהל לבית החולים וולפסון
(צילום המחשה: איילת רוטה)

ברחוב בלפור התגלה גבר מעורפל הכרה עם סימני מכת חום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני לגבר כבן 50 עם סימני מכת חום.
האיש פונה במצב בינוני לבית החולים וולפסון.

איך מזהים מכת חום?


בעומס חום כבד תיתכן אפשרות לפתח מכת חום, המתרחשת כאשר הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה חמה. הסיכון לפתח מכת חום גבוה יותר בגיל המבוגר, בגילאי 0-4, בחולים במחלות לב וכלי דם, באנשים הסובלים מהשמנת יתר, בחולים במחלות כרוניות אחרות, במטופלים בתרופות מסוימות, ובעת מחלה חריפה או התייבשות או במהלך פעילות פיזית אינטנסיבית.
במקרה של הופעת לפחות אחד מהסימנים הבאים: טמפרטורת גוף גבוהה מ-39.5 מעלות צלזיוס, עור אדום, חם ויבש (ללא הזעה), דופק מהיר, כאב ראש חזק (ו/או הרגשה של "דפיקות הלב" בראש), סחרחורת, בחילה, בלבול וירידה בהכרה – יש להתקשר למוקד חירום ולקבל טיפול באופן מיידי.
עד להגעת העזרה יש להישאר באזור קריר ומוצל ולדאוג לקירור הגוף. חשוב ביותר: במכת חום - אסור לתת לנפגע לשתות! הטיפול בנוזלים יעשה דרך הווריד, על ידי הצוות הרפואי.

קראו גם:

השירות המטאורולוגי הוציא אזהרה כתומה


השירות המטאורולוגי פרסם הבוקר (שבת) אזהרה כתומה על עומס חום כבד - האזהרה בתוקף כרגע עד השעה 20:00 בערב.

2 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בחוף הגולשים
מזירת האירוע בחוף הגולשים
מזירת האירוע בחוף הגולשים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בנוסף, יצאה אזהרה אזהרה כתומה גם לגבי החופים - משמעותה סכנה ממשית מטביעות כתוצאה מגלים גבוהים. במהלך היממה האחרונה טבעו ארבעה בני אדם בחופי הארץ, שניים מהם טבעו הלילה בחוף הגולשים בבת ים.