מבקרים ומבקרות שהגיעו בימים האחרונים לחוף הסלע בבת ים שפשפו את עיניהם ולא האמינו למראה עיניהם. החבורה הצבעונית, ששכשכה בין הגלים, הפכה בין רגע מצעירים וצעירות לדמויות מסיפור אגדה.
2 צפייה בגלריה
לראשונה יש גם בני ים בבת ים
לראשונה יש גם בני ים בבת ים
לראשונה יש גם בני ים בבת ים
(צילום: פרטי)

בנות הים הגיעו לבת ים


על החול ובין הגלים הבחינו המבקרים המופתעים בבני ובנות ים אגדתיים כיאה לעיר שנקראת על שמם. ואיך הכל התחיל? בשנה שעברה ארגנה חן הודיה-סוויסה (39), גננת מוכרת מבת ים, מפגש לבנות ים על חוף הסלע בבת ים. בשנה שעברה זו הייתה סיבה למסיבה גדולה במיוחד, כאשר קצת קודם לכן יצא לבתי הקולנוע הסרט של דיסני: "בת הים הקטנה".

קראו גם:

למפגש על חוף הסלע הגיעה אז גם נועה אריבלה – מי שתרמה את קולה בדיבוב הסרט לעברית. "בשנה שעברה, נועה שרה לכולם שירים מוכרים מהסרט, ואז כולם לבשו סנפירים ונכנסו למים", סיפרה אריבלה ל"מיינט בת ים". בקיץ הקודם, שלפני המלחמה, הגיעו אל החוף למעלה מ-50 בנות ים: נשים וילדות, שהגיעו כדי להצטלם יחד עם סנפיר צבעוני ויפהפה המחליף את רגליהם והופך לחלק מגופם.

צפו ברגע המהפך מבני אדם לבני ובנות ים:
בני ובנות ים הגיעו לחוף בת ים
(צילום: פרטי)


השנה - המפגש היה קצת יותר קטן, בהתאם לרוח התקופה, ותופעל ונוהל על ידי קבוצת הפייסבוק "בני ובנות הים של ישראל", שכוללת כרגע מאות אנשים מכל הארץ. שיר קצנל – היא מייסדת הקהילה, והיא זו שסייעה לחן לארגן את המפגש המיוחד, ואולי אפשר אף לציין מעט יוצא דופן ושובר שגרת חום ואווירה ששוררת כיום במדינה, שבו נפגשות חברות הקהילה כבנות ים, כאשר חצי גופן התחתון הוא סנפיר "אמיתי".
הסנפירים נמכרים בארץ, וטווח המחירים רחב מאוד - כאשר המחיר הבסיסי נע בין 500 ל-700 שקלים, וסנפיר "מקצועי" שעשוי ניאופרן (הבד שממנו עשויה חליפת צלילה מלאה) יכול להגיע למחיר של אלפי שקלים, והמקצוענים באמת רוכשים סנפירי סיליקון שמחירם מטפס כבר לעשרות אלפי שקלים.


ההפתעה של השנה


אלא שהאירוע הפעם היה חגיגי במיוחד, כי השבוע הגיעו לראשונה לחוף הסלע גם בני ים, שני גברים שהצטרפו לא מכבר לקהילה, וגם הם עטו סנפירים צבעוניים ומרשימים במיוחד. אולי הם גילמו את המלך טריטון מהסרט של דיסני, או דמויות חדשות וססגוניות אחרות, אבל מה שבטוח – הקהילה הייתה רב-גונית, מסקרנת ועליזה מתמיד.

2 צפייה בגלריה
בני ובנות ים בחוף הסלע בבת ים
בני ובנות ים בחוף הסלע בבת ים
בני ובנות ים בחוף הסלע בבת ים
(צילום: פרטי)

חן מספרת: "אמנם המפגש היה קטן וקסום מתמיד, אבל נפגשנו עם בני הים, שחינו יחדיו ופיזרנו קצת קסם על כל מה שמסביב". חן אף מוסיפה, כי המפגש היה כל כך טוב, שהיא מתכוונת להפוך את זה למנהג קבוע, ואולי אף לפסטיבל גדול יותר, ולהביא מדי סוף כל חודש יולי – בנות ובני ים לחוף הסלע בבת ים".
ואם לרגע חשבתם, מה זה "השייגעץ" הזה בלב עיר כמו בת ים? דעו שבנות הים אפילו מוזכרות במקורות היהודיים: בספר "מעשה טוביה" מוזכרים בני אדם שהם חצי אדם וחצי חיה. רש"י אף כתב במסכת "בכורות" שישנם דגים בים שחציים צורת אדם וחציים צורת דג, ואפילו החיד"א הקדוש כתב שבים ישנו דג בשם 'סירנה', שחציו העליון הוא בדמות אישה בתולה וחציו התחתון הוא דג, והיא שוכנת במקום הסלעים ובמקומות מסוכנים בים. אז, אם אתם שוחים אל מאחורי הסלע פקחו עין אולי תגלו בתולת ים אמיתית.