ביום שישי האחרון האגדה הפכה למציאות. למעלה מ-50 בנות ים (וגם כמה בני ים) הגיעו לחוף הסלע. מה קרה שם ולמה הן הגיעו?
3 צפייה בגלריה
חן הודיה סוויסה, בת ים אמיתית?
חן הודיה סוויסה, בת ים אמיתית?
חן הודיה סוויסה, בת ים אמיתית?
(צילום באדיבות: חן הודיה סוויסה)
בצהרי יום שישי האחרון התרחש אירוע יוצא דופן בחוף בת ים - לא רק מדוזות הגיעו לחוף אלא גם בני ובנות ים "אמיתיים".
ביוזמה המפתיעה השתתפרה חן הודיה-סוויסה (38), גננת במקצועה מבת ים, שכבר לפני שנים רבות הפכה להיות "בת ים". "ביום שישי האחרון היינו הרבה אנשים, ילדים, מצטרפים חדשים, וגם הגיעה נועה אריבלה - הקול של אריאל בלייב אקשן המדובב של דיסני. היא שרה לכולם בהתחלה, ואז כולם לבשו סנפירים ונכנסו למים", היא מספרת.



מקור ההשראה של רבים ורבות מבני הקבוצה, היא אריאל מ"בת הים הקטנה". ההפעלה המיוחדת החלה בהדרכה שבה למדו המשתתפים כיצד לשים סנפירים. "אנחנו מתקרבים לחוף, מתיישבים ומכניסים קודם כל את כפות הרגליים", סיפרה לקבוצה שיר קצנל, בעלי 'עולם בת הים' שהביאה את המרמיידינג לארץ, והיא ראש קהילת בני ובנות הים של ישראל.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
בנות הים בבת ים
בנות הים בבת ים
בנות הים בבת ים
(צילום: חן הודיה סוויסה)

קבוצת הפייסבוק "בני ובנות הים של ישראל", שכוללת כרגע מאות אנשים מכל הארץ, נפגשת מדי כמה שבועות בשביל לשחות ביחד כבני ובנות ים, וחצי גופם התחתון הוא סנפיר "אמיתי". ואם תהיתם, יש גם סנפירים למכירה וטווח המחירים רחב מאוד. כאשר המחיר הבסיסי נע בין 500 ל-700 שקלים, כאשר סנפיר "מקצועי" שעשוי ניאופרן (הבד שממנו עשויה חליפת צלילה מלאה) יכול להגיע למחיר של אלפי שקלים, והמקצוענים באמת רוכשים סנפירי סיליקון שמחירם מטפס כבר לעשרות אלפי שקלים.

3 צפייה בגלריה
בנות הים בבת ים
בנות הים בבת ים
בנות הים בבת ים
(צילום: חן הודיה סוויסה)

מה המקור לאגדת בנות הים? למרות שיש גולשים שראו את התמונות וטענו שזה מעשה שאינו "כשר" כביכול, לבנות ים דווקא יש אזכור במקורות. בספר "מעשה טוביה" שישנם בני אדם שהם חצי אדם וחצי חיה. רש"י במסכת "בכורות" כותב שישנם דגים בים שחציים צורת אדם וחציים צורת דג. גם החיד"א הקדוש כותב שבים ישנו דג בשם 'סירנה' שחציו העליון הוא בדמות אישה בתולה וחציו התחתון הוא דג, והיא שוכנת במקום הסלעים ובמקומות מסוכנים בים.