התנועה לאיכות השלטון דורשת מעיריית בת ים לבטל אירוע נושא פרסים שאמור להתקיים ממש ביום הבחירות בטענה שמדובר בתעמולת בחירות.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית בת ים
בניין עיריית בת ים
בניין עיריית בת ים
(צילום: קובי קואנקס)

במכתב ששוגר ליועצת המשפטית של עיריית בת ים, עו"ד חנה כהן, וכן לראש האגף התורני בעיר, מוטי בוסקילה, דורשת התנועה לאיכות השלטון לבטל לאלתר אירוע נושא פרסים לציבור החרדי, שאמור להתקיים ביום הבחירות המתקרב, 27 בפברואר, 2024.

קראו גם:

במכתב מוזכר, כי ביום שלישי בשעה 17:30 "באמצע יום הבחירות, יתקיים אירוע מטעם האגף התורני בעירייה, אשר מיועד לילדים. האירוע יכלול, על פי הפרסום 'המון פרסים יקרי ערך', לרבות עשרה זוגות אופניים, וכן פרסים כספיים בשווי של עד 500 שקל. כן, בערב תתקיים קריאת תהילים, משניות וספר הזהר, והוא יתקיים בהשתתפות המקובל הרב בניהו שמואלי".

2 צפייה בגלריה
ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע
ההזמנה לאירוע
(צילום מסך)

לעמדת התנועה למען איכות השלטון בישראל, "ישנו חשש כבד, כי בשל מועד האירוע, הפרסים שהוא יכלול, ובשל היותו מוכוון לקהל ספציפי (על אף הכיתוב 'ברוכים הבאים' לא כל ילדי העיר מצויים בקרב האוכלוסייה אשר תגיע לערב בדגש תורני), האירוע יהיה אירוע תעמולה, אשר נעשה תוך שימוש אסור ממשאבי הציבור, בניגוד לחוק דרכי תעמולה".
עוד מוסיפים במכתב, כי "האירוע שצפוי להתקיים ביום הבחירות, ובשעות הערב, בעת שבוחרים רבים מגיעים לקלפי – נועד בבירור להשפיע על הבוחרים מקרב הקהל התורני, אשר ילדיהם זוכים לאירוע חינמי הכולל תרבות תורנית לצד קבלת פרסים. אין מדובר באירוע כללי או תקופתי; וכן, גם אם אירוע מעין זה נועד להתקיים מראש במועד זה, קיומו ביום הבחירות זועקת לשמיים, ומחייבת את ביטולו או לכל הפחות את דחייתו לאחר הבחירות".
בשל כך, מבקשים מהתנועה להורות על ביטול האירוע, או לחלופין, דחיית האירוע לאחר יום הבחירות, לצד פרסום הדחייה ברשתות החברתיות של העירייה.
מעיריית בת ים נמבר בתגובה: "הנהלת העיר הוציאה הנחיה לפיה לא מדובר באירוע של העיריה וכך גם הובהר לתנועה לאיכות השלטון".