כלב מפוחד ואיש שגורר אותו אחריו ברחובות בת ים עוררו את תשומת לבה של רפ"ק ענת אשכזי, מפקדת השיטור העירוני בתל אביב, תושבת העיר וחובבת בעלי חיים. היא לא ויתרה, עלתה על עקבות האיש ובשיתוף פעולה עם השיטור העירוני בבת ים, הכלב ניצל.
1 צפייה בגלריה
הכלב נראה מפוחד
הכלב נראה מפוחד
הכלב נראה מפוחד
(צילום המחשה: pixabay)
לפני מספר ימים הבחינה רפ"ק אשכנזי באדם בעל חזות מוזנחת, שמסתובב בבת ים עם כלב באופן שנראה לה חשוד. "הכלב היה נראה לא נקי ומפוחד והאיש ממש גרר אותו בזמן שהוא שותה מבקבוק שמצא. זה היה באזור רחוב בלפור אך כיוון שהייתי ברכב לא הצלחתי לראות להיכן נעלם", היא מספרת.
המראה לא עזב אותה, וכעבור מספר ימים, כאשר שוב ראתה את השניים באותו מקום, החליטה לעשות מעשה. "עצרתי את הרכב והלכתי אחריו, ניסיתי לשוחח עם האיש, אבל הוא ענה תשובות לא ברורות על המשיח וכל מיני דברים שרק הגבירו את החשש שלי. מיהרתי להזיז את הרכב וכשחזרתי הוא כבר לא היה שם", היא אומרת, ומספרת שהחליטה לערב את השיטור העירוני בבת ים.
"תיארתי להם את האיש, והסברתי שמדובר בכלב מסוג האסקי סיביר. קיוויתי שהם ימצאו אותו. הסיפור הזה ממש הדיר שינה מעיניי. אני מאוד מחוברת לכלבים ואוהבת בעלי חיים והרגשתי שליבי יוצא את הכלב הזה שאני לא מצליחה לסייע לו".
התפנית בעלילה התרחשה כשרפ"ק אשכנזי זיהתה תמונה של הכלב בקבוצת כלבים שהיא חברה בה, והצליחה להשיג תיעוד של האיש וכלבו. היא מיהרה להעביר את המידע למפקד שיטור העירוני בבת ים, פקד ארז מעודה, ותוך זמן קצת השניים אותרו.
"הפרטים הועברו באופן מיידי לצוותי השיטור העירוני בבת ים, והשוטרת רגינה בן יעקב והפקח חיים סקירה, יצרו קשר עם נציגי הווטרינר העירוני שיצאו לסריקות אחר הבעלים והכלב", מספר פקד מעודה ומוסיף כי, "לאחר זמן קצר אותר הבעלים עם הכלב. בבדיקה שנערכה על ידי הווטרינריה נמצא כי הכלב ללא חיסונים כלל, ולכן הוחלט לקחת אותו לצורך המשך טיפול רפואי".
"ממש הוקל לי", מספרת בחיוך רפ"ק אשכנזי, מבקשת מהציבור לשמור על עירנות במידה והם נתקלים במקרים דומים, ומודה לכל מי שעזר: "אני גאה בשוטרים ובכל הגורמים שפעלו והצליחו לפתור את המצב, מאוד חששתי לכלב ואני שמחה לשמוע שהוא נמצא בידיים בטוחות".