בחודש יולי השנה קיבל תושב בת ים דוח חניה על כך שהחנה את רכבו במקום שמפריע לתנועה, באדום לבן. התושב אשר חנה שלא כחוק, הגיש בקשה לביטול הדוח שבה טען כי הוא מתנדב של עמותת 'בית משיח' הפועלת בבת ים, ובאותה עת נשלח לאיסוף תרומת מזון עבור נזקקים.
1 צפייה בגלריה
(דוח חניה. צילום אילוסטרציה: רועי אלמן)
קראו עוד:
בבקשה לביטול נכתב: ״עצרתי את הרכב למספר דקות מול הסופרמרקט 'סופר דוש' בעיר, ואפילו השארתי את הרכב דלוק. אספתי את התרומה עבור משפחות נזקקות שאנו עוזרים להם, וכאשר שבתי לרכב ראיתי שקיבלתי דוח". כעבור יממה, כאמור, הגיש המתנדב בקשה לביטול הדוח.
מאז עברו כארבעה חודשים ללא מענה, עד שלפני מספר ימים קיבל מכתב שבו נאמר לו כי 'בקשתו נבדקה אך לא אושרה', כלומר עליו לשלם או שמא יקבל כפל קנס.
הרב מאיר אבוטבול מנהל בית משיח בדרום בת ים: "זה לא יתכן שעמותה שדואגת לנזקקי העיר, שמקבלת קריאות מהעירייה לטפל באנשים נזקקים, זוכה ליחס כזה. נכון, זה היה לא כשורה להשאיר כך את האוטו, אבל בכל דין יש לפנים משורת הדין. אפשר להתחשב בפרט שציינו במכתב, כי זהו מקרה חריג שבו המתנדב השאיר את הרכב דלוק ויצא לרגע להביא את התרומה. קנס של 250 שקל שבעוד מספר ימים מוכפל ל- 500 שקל - אלו שתי משפחות שאנחנו יכולים להאכיל בכסף הזה. כואב הלב על קשיחות הלב שעיריית בת ים פועלת בה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "בתיק זה כבר ניתנה החלטת תובע ואין הליך חוקי, שבו העירייה רשאית לבטל את הדוח. על פי החוק לתושב עומדת הזכות להגיש בקשה להישפט בהתאם למועדים הקבועים בחוק, קרי תוך 30 יום מקבלת הודעה על דחיית הערעור, וטיעוניו יבחנו בבית המשפט. טיעוניו אינם עילה לביטול הדו"ח, אלא לכל היותר להתחשבות במסגרת טיעון לעונש".
כל העדכונים - חדשות בת ים