אתגר, תושב בת ים ואב לשלושה ילדים קטנים, החליט לפני תשעה חודשים לרכוש את אחת הפיצריות המפורסמות והמצליחות ביותר בבת ים: "פיצה רחוב" ברחוב הנביאים 3. אף אחד לא תיאר לעצמו מה יקרה ב-7 באוקטובר, השבת השחורה בה פרצה מלחמת "חרבות ברזל", ומאז כמו עסקים רבים בעיר הוא מצא את עצמו במלחמה הישרדות.
3 צפייה בגלריה
פיצה רחוב בבת ים
פיצה רחוב בבת ים
פיצה רחוב בבת ים. "חתול לא עובר ברחוב"
(צילום: פרטי)
"אנשים מכירים את הפיצה הזו שנים, להרבה אנשים הפיצה הזו היא טעם של ילדות, ולכן התאהבתי במקום", מספר אתגר ל"מיינט בת ים" ומוסיף: "לפני מספר חודשים פנה אליי חבר טוב אם אני רוצה לרכוש את המקום, והרגשתי שזו הזדמנות עסקית נפלאה".
הוא רכש את העסק, והמשיך לעבוד בדיוק לפי אותו מתכון רב שנים של הפיצה המקורית במקום.
מה מיוחד בפיצה שלך?
"אני לא משתמש בתחליפים או חומרים משמרים אלא רק בחומרי הגלם הכי איכותיים שאפשר להביא, כמו גבינת מוצרלה, פסטה דורום, שמנת עם שומן גבוה. אלו מוצרים מאוד יקרים וממש איכותיים, כך שעוד לפני שאני מכין את הפיצה היא כבר צריכה לצאת טעימה".

3 צפייה בגלריה
פיצה רחוב בבת ים
פיצה רחוב בבת ים
"הפיצה חייבת לצאת טעימה". פיצה רחוב
(צילום: פרטי)

הכל היה נראה טוב, העסק שגשג ושני עובדים הועסקו בפיצריה שהפכה למקור ההכנסה העיקרי עבורו וילדיו, עד שלפתע פרצה מלחמת "חרבות ברזל".

קראו גם:

"עד תחילת המלחמה הכל עבד בדיוק לפי הספר, ואף טוב מכך. ואז עם כל הצער שבדבר, אי אפשר שלא להבחין שאנשים מסתגרים בבתים ומגיעים פחות לדלפק, או לאף מסעדה לצורך העניין, אבל אני מספק מוצר שנשלח לאנשים הביתה – וחשבתי שתהיה עבודה, אבל בפועל - לא קורה כלום. אנחנו עומדים בדלפק, ואפילו חתול לא עובר ברחוב, הטלפון מצלצל פחות", הוא מספר.

3 צפייה בגלריה
פיצה רחוב בבת ים
פיצה רחוב בבת ים
פיצה רחוב בבת ים. ההכנסות ירדו דרסטית
(צילום: פרטי)

המצב לא משתפר עם הזמן?
"אני מרגיש כל יום ופחות פחות. יש כל מיני ספקולציות – אולי לאנשים אין תיאבון במלחמה, אולי יש פחד משליחים שדופקים על הדלת".
הלקוחות לא מגיעים אבל ההוצאות ממשיכות: משכורות, שכירות, ארנונה, חשמל, חומרי גלם ועוד ועוד. אתגר מספר שההכנסות ירדו ב-40 אחוז. "בינתיים אני שורד. אני בן אדם אופטימי, ומקווה מאוד שהמלחמה תגמר מהר", הוא אומר.
בינתיים הוא ממשיך לעשות את מה שהוא יודע: להכין את הפיצה הכי טובה שאפשר, ומקווה שהלקוחות יתחילו לחזור.