ליאם סבח (16.5) מבת ים לומד בכיתה בכיתה י"א בבית הספר החשמונאים בעיר ומתמודד עם אלרגיה לקשיו ופיסטוקים. בשבוע הבא הכיתה שלו יוצאת לגדנ"ע ולמרות שלסבח יש אישור להתגייס לצה"ל, דווקא לגדנ"ע הוא לא קיבל אישור. "מבחינת בית הספר אין שום בעיה, אבל צה"ל מתנגד בטענה שאין בית חולים קרוב לאזור הפעילות", מסבירה אימו.
1 צפייה בגלריה
ליאם סבח
ליאם סבח
ליאם סבח
(צילום: פרטי)
קראו גם:
ואותך זה מדאיג?
"אם צה"ל מוכן לגייס אותו, אז למה שימנעו ממנו כל פעילות אחרת? אין בזה טיפת הגיון. ליאם הוא ילד בוגר ואחראי, הוא יודע כיצד להתנהל וכמובן שיש לו מזרק אפיפן. מגיל צעיר כל מי שמכיר אותו יודע שיש לו אלרגיה, תמיד דאגתי להסביר לגננות, לילדים בגן וגם להורים. כולם יודעים ומבינים והוא מעולם לא הרגיש שונה. חבל שזה קורה דווקא במצב כזה. זאת פעם ראשונה שמונעים ממנו משהו והוא אוכל את עצמו".
סגן ראש עיריית בת ים, ירון לוי, פנה בנושא לחבר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת רון כץ מ"יש עתיד", והוא מקווה כי יימצא פתרון בהקדם. "אני מבין שזאת בעיה רוחבית ומקווה שימצאו פתרון לעניין, עבור ליאם ועבור כל תלמידי ישראל. גם משרד החינוך וגם צה"ל צריכים למצוא פתרון לנושא ולא לתת יד לאפליה", אמר לוי.
מדובר צה"ל טרם נמסר: "חניכי הגדנ״ע הם אזרחים קטינים, אשר בשונה ממשרתי צה״ל לא עברו מיון רפואי צבאי מקדים. בסיסי הגדנ״ע ממוקמים רחוק מבתי חולים וכך במקרה של מצב חירום כתוצאה מאלרגיה מסכנת חיים קיים קושי לספק סעד חיים מספק. לאור הנסיבות שצוינו ולמען בטחונם של משתתפי הגדנ״ע, נקבעו אל מול משרד החינוך קריטריונים הפוסלים רפואית השתתפות בגדנ״ע".