היום (שישי 11.10.2024) בערב יחל צום יום הכיפורים בבת ים, והוא יסתיים מחר (מוצ"ש 12.10.2024). הפעם החג יהיה שונה מתמיד. לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973 יש חשש אמיתי מאזעקות שיתריעו על התקפות טילים בבת ים וברחבי הארץ במהלך החג.
3 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

בפיקוד העורף ובעיריית בת ים נערכים לכל תרחיש, בתקווה שהיממה הרגישה הזו תעבור בשלום, אבל חשוב להיות מוכנים וערוכים.

קראו גם:

מחשש לאירועים בטחוניים הודיעה עיריית בת ים כי, "העירייה נערכת לצד המשטרה לפריסת אבטחה כבדה במהלך יום הכיפורים בדגש על טיילת בת ים, גבול יפו והחופים, במסגרת זו הטיילת תיחסם לחלוטין מכניסת הצום למעבר כלי רכב. יחידות אגפי הביטחון, הפיקוח, השיטור העירוני והחופים יפעילו צוותים לפני, במהלך ולאחר צאת הצום, כדי להבטיח ביטחון התושבים בעיר".

3 צפייה בגלריה
כיפת ברזל
כיפת ברזל
יום כיפור דרוך בבת ים
(צילום המחשה: shutterstock)

הנחיות פיקוד העורף בבת ים ביום כיפור


נכון לרגע זה (בוקר שישי 11.10.2024) לא חל שינוי בדרגת הכוננות של בת ים והיא עדיין נותרה בשגרה, חוץ מהגבלת התכנסויות לעד 2,000 איש בשטח פתוח.
עם זאת, בצורה יוצאת דופן מבקשים בפיקוד העורף מהציבור להשתדל ולהשאיר גם במהלך צום יום הכיפורים טלפון סלולארי דלוק על "שקט", וזאת על מנת שבשעת חירום תוכל להתפרץ התרעה על מצב חירום וכניסה למרחבים מוגנים.
בפיקוד העורף גם ממליצים להשאיר את מכשיר הרדיו פועל עד צאת יום כיפור. במהלך יום הכיפורים לא יתקיימו שידורים בכל תחנות הרדיו הארציות והאזוריות, אך יושמעו בהן התרעות פיקוד העורף.
בהתייחס לילדים הרוכבים על אופניים במהלך החג, בפיקוד העורף מדגישים:
"רגע לפני שילדינו יוצאים מהבית, נשוחח איתם על האפשרות שתישמע אזעקה בזמן רכיבה על אופניים, ונוודא שהם יודעים מה עליהם לעשות. אם מתקבלת התרעה בזמן רכיבה על אופניים, יש לעצור בזהירות בצד הדרך ולא במרכזה, לרדת מהאופניים ולהיכנס למבנה קרוב. אם אין מבנה קרוב - חשוב לשכב על הקרקע ולהגן על הראש למשך 10 דקות.
"בנוסף, אנחנו ממליצים להישאר מחוברים ליישומון פיקוד העורף בטלפונים הניידים ולוודא שהוגדרו אזורי עניין. האמצעי הנ"ל ימשיך לספק במהלך ימי החג התרעות, הנחיות ומידע מציל חיים בזמן אמת".

3 צפייה בגלריה
מתפללים בבית כנסת
מתפללים בבית כנסת
הנחיות פיקוד העורף למתפללים בבתי הכנסת
(צילום המחשה: shutterstock)

הנחיות למתפללים בבתי הכנסת בבת ים


בעירייה הודיעו על תגבור כוחות וסיורים במיוחד סביב בתי הכנסת, אבל גם מבקשים מהמתפללים להיות ערניים. ראש העירייה, צביקה ברוט, פרסם שורת הנחיות שהתקבלו לאחר התייעצות עם רבני העיר, המועצה הדתית וגורמי הביטחון בעיר:
  • כל מי שנושא נשק ברישיון, מתבקש להביא איתו את הנשק לתפילות.
  • בכל בית-כנסת חייב להיות מכשיר טלפון אחד דלוק וטעון, לקבלת התראות במידת הצורך.
  • על הגבאים לוודא ששלטי ההכוונה למרחבים המוגנים בולטים וברורים מכל אזורי בית-הכנסת, ולהודיע בתחילת התפילה לאן יש ללכת בזמן אזעקה.
  • מומלץ לדאוג להימצאותה של ערכת עזרה ראשונה בכל בית כנסת (לא רק בשעת מלחמה).
  • בהישמע אזעקה, לא משנה באיזה חלק של התפילה נמצאים – כולל עמידה וקריאת התורה, יש להפסיק מייד ולהתפנות בזריזות למרחב המוגן.
נקווה ליום כיפור שקט ורגוע בבת ים וגמר חתימה טובה.