פיילוט של עמותת "עזרא מכל הלב" הבת ימית, לחלוקת מזון לכבוד שבת עבור שורדי שואה המתגוררים בעיר, עבר בהצלחה. עכשיו המתנדבים חולמים על קיום הפעילות מדי יום שישי, בכל רחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
עזרא לזר
עזרא לזר
עזרא לזר
(צילום באדיבות 'עזרא מכל הלב')
העמותה נוסדה בבת ים לפני שבע שנים, על ידי מספר בחורים צעירים, ושמה לעצמה מטרה לעזור לשורדי השואה. קטי מגדיש, סמנכ"לית השיווק והאחראית על כוח אדם והקבוצות בעמותה: "התרחבנו לאט־לאט והגענו לרחבי הארץ. העמותה פועלת ב־20 ערים שונות וממשיכה לצמוח, להתרחב ולהרחיב את הלב לכל כך הרבה אנשים. בהתחלה העמותה התחילה בעזרה יומיומית לשורדי השואה, תיקונים של מכשירי חשמל, הסעה לקופות חולים ורופאים, סיפוק אוזן קשבת ועוד. אך בימי הקורונה הגיעו קריאות רבות לעזרתנו מכיוונים רבים וחברנו לעמותת גדולות ומבוססות יותר, כך הצלחנו בעצם להגיע לשורדי שואה רבים יותר".
על פי מגדיש, בימי הסגר העזרה היתה רבה. "ערכנו להם קניות, רכשנו עבורם תרופות, מזון ונתנו להם אוזן קשבת. אך עם החזרה לשגרה והחזרה לעבודה של חלק מהמתנדבים, הקשישים נשארו בודדים. המועדונים שלהם נשארו סגורים בגלל ההידבקויות והם עצמם חוששים לצאת מהבית שמא יידבקו בנגיף. וכך החלו לאט־לאט להגיע אלינו פניות על שורדי שואה שזקוקים לעזרה כדי להשיג מזון, כי הם פשוט מצאו עצמם חסרי אונים מול יוקר המחיה".
2 צפייה בגלריה
מזון לחלוקה
מזון לחלוקה
מזון לחלוקה
(צילום באדיבות 'עזרא מכל הלב')
חברי העמותה החליטו לעשות מעשה ולארגן לשורדי השואה ארוחה לשבת ויצאו בקול קורא לכל המתנדבים. "אנחנו כעת בשלבים ראשונים, קשים ומרגשים. הצלחנו לגייס חברים ומנהלים בעמותה שכולם פועלים כמובן בהתנדבות מלאה ובישלנו לראשונה ביום שישי האחרון, ארוחות ל־25 משפחות. הארוחות מורכבות מחלבון, פחמימות, סלט, חלות, יין וכמובן גם קינוח, הכל נאסף בביתו של אחד ממייסדי העמותה עזרא לזר, וחולק לבתים של השורדים".
"החלום הוא להגדיל את החלוקה ליותר ויותר שורדים ולפתוח את הפעילות לכל הקבוצות של העמותה ברחבי הארץ", אומר לזר.
כעת מקווים בעמותה גם להפיג את בדידותם של השורדים: "המחלה הכי קשה זו הבדידות, לא משנה באיזה גיל אתה, ולכן אנו בונים עכשיו קבוצות של 'חבר טלפוני' עבור השורדים והכל תחת המגבלות של התו הסגול ובהתאם לרוח התקופה", מוסיפה מגדיש.