דיירי בניין ברחוב רמז בבת ים הופתעו לגלות משהעירייה היא זו שמקפיצה להם את חשבון המים.
הכל התחיל לפני כמה חודשים, אז הם הבחינו שחשבון המים שלהם התנפח באופן יוצא דופן. כאשר חשבון המים שלהם הראה צריכה משותפת של 130 קוב, הם הבינו שיש בעיה.
1 צפייה בגלריה
החיבור לברז הכיבוי
החיבור לברז הכיבוי
החיבור לברז הכיבוי
(צילום: תושבים)
קראו גם:
"בעבר היתה לנו תקלה והיא תוקנה", אומר חבר בוועד הבניין. "אחרי התיקון ממוצע הצריכה המשותפת היה 11 קוב בלבד. אין לנו ממטרות, אין נזילה ואין שום פעולה חריגה, לכן אין דבר שמצדיק צריכה כל כך גדולה".
אלא שבבדיקה בשטח התגלה כי עובדי העירייה משתמשים לניקוי הרחוב בברז כיבוי המיועד לשעת חירום, וחשבון המים מגיע לדיירי הבניין.
"מדובר בברז שהוצב כאן בחודש אוגוסט במסגרת עבודות תשתית. ברגע שהם מחברים את הצינור שלהם, השעון שלנו רץ. צילמנו והוכחנו את זה והם אמרו שיש עוד נקודות מים והם יתחברו במקום אחר, אך לצערי זה לא קורה".
לטענת חבר הוועד, בכל פעם שעובדי העירייה מגיעים הוא מפציר בהם שלא להתחבר לברז הכיבוי המדובר, אך ללא הועיל.
"אני אומר להם שהם פשוט גונבים מאיתנו מים, ואני לא מבין מי אמור לשלם על זה, ואז בלי למצמץ הם עונים לי: 'אתם'. זאת אומרת שהם מצפים שבניין אחד ישלם עבור המים לניקיון חצי שכונה, כאשר בפועל זה בכלל אמור להיות על חשבון העירייה, כי אנחנו כמובן משלמים על זה כבר בארנונה".
מהעירייה נמסר: "מכונות הניקוי משתמשות רק בברזים שבשטח הציבורי וכך גם במקרה הזה. במענה לבקשות התושבים - אישר תאגיד המים התקנת מערכת אל חוזר למען הסר ספק".
כל העדכונים - חדשות בת ים