הבניין שקרס ברחוב סרלין בחולון לפני כחודשיים הוביל לפניות רבות מצד דיירי בניינים ותיקים בבת ים החוששים מקריסתם. לפני כשבועיים פונה בניין ברחוב מסריק בבת ים, לאחר שהדיירים דיווחו על רעשים חריגים וקושי לפתוח דלתות, ומספר ימים קודם פונו דירות בבניין אחר ברחוב ירושלים בעיר.
2 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב מסריק בבת ים
הבניין ברחוב מסריק בבת ים
הבניין ברחוב מסריק בבת ים
(צילום: דוברות כב"ה חולון)
קראו גם:
ברחבי בת ים ישנם 5,000 בניינים ישנים, מתוכם 600 שהוכרזו ברמת סיכון המשתנה בין נמוכה, לבינונית וגבוהה. בעירייה מנסים לקדם תוכניות להתחדשות עירונית ובינתיים מנסים לסייע לדיירים. "ניתן לפנות למחלקת הנדסה לברר אם הבניין מוגדר כמבנה בסיכון", מסביר אלי כהן, יועץ בטיחות במחלקת ההנדסה בעירייה ומ"מ סגן מהנדסת העיר.
"הבניין ברחוב מסריק מוכרז ככזה משנת 2019, והוא במצב מאוד קשה וחייבים להרוס אותו. לכן הוא ייכנס לתוכנית פינוי־בינוי. אך במקרה של הבניין ברחוב ירושלים מדובר במצב בר תיקון. על כן פונו רק כמה דירות בצידו הצפוני של הבניין, ובימים אלה הקבלן מתקן את הליקויים. להערכתי, אם הוא יעמוד בזמנים הם יוכלו לשוב לביתם בקרוב".
2 צפייה בגלריה
הבניין במסריק
הבניין במסריק
הבניין במסריק
(צילום: פרטי)
לדבריו, דיירים צריכים להבין שהאחריות על תחזוקת ביתם היא שלהם. "זה על פי חוק ועבור שלומם. בדיוק כפי שאתם מקפידים לטפל ברכב שלכם, אתם חייבים לטפל גם במקום שבו אתם גרים. אם הבניין שלכם אינו מוכרז כמסוכן אבל יש לכם חששות, אתם מוזמנים לשתף אותנו ונספק את כל התשובות ההנדסיות".
כהן מודה כי מאז קריסת הבניין בחולון, המחלקה שלו עמוסה במיוחד. "מספר הפניות גדל במאות אחוזים. מזעיקים אותי לבניינים יום ולילה, שבתות וחגים, ואנחנו כמובן מקבלים את זה בהבנה. כשאתה רואה בניין שלם קורס, אתה מתחיל לדאוג".
מה תעשו במקרה שהבניין מתגלה כמסוכן?
לטפל ללא דיחוי כדי למנוע החמרה
לקבל פירוט ליקויים מהעירייה
העירייה תפנה לקבלת תוכנית עבודה
ההגדרה כמסוכן תוסר כשיבוצעו הפעולות הנדרשות