העתיד כבר כאן. בקרוב יקום בבת ים חניון רובוטי ראשון שיכלול 117 מקומות חנייה. איפה זה קורה, ומה זה בכלל אומר? קבלו את כל הפרטים.
2 צפייה בגלריה
החניון הרובוטי בנחלת בנימין תל אביב
החניון הרובוטי בנחלת בנימין תל אביב
החניון הרובוטי בנחלת בנימין תל אביב. בקרוב בבת ים
(צילום: חברת פרקומט)

אז מעכשיו רובוט יחנה לנו את הרכב בחניון בבת ים? לא בדיוק, לפחות לא בכל בת ים. אבל, זה בהחלט מה שמחכה לדיירים שמתכוננים לחנות או לבקר במגדל בן ה-32 קומות של אאורה-פיבקו בבת ים, שמוקם בימים אלה בפינת שדרות העצמאות ורחוב בלפור. עבור הדיירים והאורחים יוצב מתקן חניה רובוטי לכ-117 מקומות חניה.

קראו גם:

החברה שנבחרה להתקנת הפרויקט היא חברת "פרקומט", אשר חתמה על מזכר הבנות עם חברת אאורה-פיבקו בת ים, בסכום של 7.5 מיליון שקל. כל מערכות החניה של פרקומט מיוצרות במפעל היצרן בדרום קוריאה, ומיובאות להתקנה בארץ.

מה זה חניון רובוטי?


מתקן חניה אוטומטי-רובוטי הוא מערכת חניה הממקמת רכבים באופן אוטומטי לפי אלגוריתם נתון במקומות חניה מוגדרים מראש. הכניסה והיציאה ממתקן החניה מבוצעת על ידי העמדת הרכב בחדר כניסה, כשבאותו זמן הנהג יוצא מן הרכב ומעדכן את המערכת שאפשר לקחת את הרכב לחניה.
מספר חדרי הכניסה והיציאה למתקן הרובוטי נקבעים לפי מספר מקומות החניה - ועל פי דרישות התקן בשל השפעת זמני השימוש וזמני הפינוי שהמערכת נדרשת לעמוד בהם. המערכת יכולה להיות על-קרקעית, תת-קרקעית או משולבת.

2 צפייה בגלריה
פרויקט אאורה פיבקו בת ים
פרויקט אאורה פיבקו בת ים
פרויקט אאורה פיבקו בת ים. הרובוט יחנה את הרכב
(הדמייה: The Craft TLV)

היתרונות המרכזיים של מערכת חניה אוטומטית הם ניצול מקסימלי של נפח הבניה, כדאיות כלכלית וחסכון בזמן בחניית הרכב. בנוסף, כל מערכת חניה ניתן לתכנן בהתאם לצרכי הלקוח, ולאילוצים הטופוגרפיים של המגרש או המבנה.
כמו כן, מערכת חניה אוטומטית לרוב מתופעלת בעזרת קוד אישי, צ'יפ אישי או שלט רחוק ויכולה לרוב לאפשר טעינה חשמלית המבוצעת בזמן החניה.
גיורא נוה, מנכ"ל פרקומט: "הבחירה בחברת פרקומט לצורך אספקה והתקנה של חניון רובוטי על ידי קבוצת אאורה, שהינה אחת מחברות היזמות והבניה מהמובילות בתחום ההתחדשות העירונית בישראל, מעידה על היכולות והאמון במוצרים שלנו וביכולות שלנו לבצע ולהקים חניונים רובוטיים משמעותיים בכל קנה מידה".