המקרה הטראגי שבו נהרגו רב סרן אופק אהרון (28) מבת ים ורב סרן איתמר אלחרר (26) מבני ראם התרחש בינואר 2022. השניים, לוחמים ביחידת אגוז, יצאו לסיור סמוך לבסיס נבי מוסא שבבקעת הירדן במטרה לאתר ציוד צה"לי גנוב. מסיבה לא ידועה, חייל נוסף ששמו אסור לפרסום ומכונה בגופי התקשורת נ', יצא גם הוא לסיור, אך בשל טעות בזיהוי ירה בשני חיילינו והם נהרגו במקום.
2 צפייה בגלריה
רס"ן אופק אהרון
רס"ן אופק אהרון
רס"ן אופק אהרון
(צילום: דובר צה"ל)
לאחר האירוע החליטו בצה"ל לנסות לשקם את החייל היורה, ושלושה חודשים לאחר האסון הוא קודם לתפקיד פיקודי. אביו של אופק, אלי אהרון, הביע אז זעם על ההחלטה, ודרש כי הדין עמו ימוצה.
בהספד שנשא על קבר בנו הצהיר אהרון כי הוא אינו סולח ודורש תשובות. לאחרונה, נודע לו כי למרות ההליך שעבר, נ' החליט לפרוש מצה"ל ולהשאיר את הקריירה הצבאית מאחוריו.
קראו גם:
את החדשות הללו קיבל אהרון בווייאטנם, שם הוא שוהה כעת ומשחזר את הטיול שערך עם בנו, אופק המנוח, לפני גיוסו לצבא. "אני מנצל את הזמן לפעילות הנצחה", מספר האב השכול ומוסיף, "כבר הייתי בפוקט וקוסומוי ובכל מקום מארגנים קבוצות ואני מספר על אופק ומשתף אותם בזיכרון שלו. זה סיור מיוחד עבורי כיוון שלפני שנים הענקתי אותו כמתנת גיוס לאופק. אני אפילו מתארח באותם חדרים שאני ואופק חלקנו".
2 צפייה בגלריה
 אביו של רב סרן אופק אהרון ז"ל שנהרג מאש כוחותינו: "אני דורש מכל הדרג הפיקודי לקחת אחריות"
 אביו של רב סרן אופק אהרון ז"ל שנהרג מאש כוחותינו: "אני דורש מכל הדרג הפיקודי לקחת אחריות"
אלי אהרון. "דורש תשובות?
(צילום: קובי קואנקס)
ההחלטה של נ' לפרוש לא הפתיעה אותו. "אחרי יום הזיכרון ישבתי אצל הרמטכ"ל, אביב כוכבי, שהתנהג בכבוד והערכה, יצאתי מהשיחה עם חיבוק ממנו ואחרי השיחה הזאת הבנתי שזה הכיוון. אני מרגיש שהרעש של התקשורת וביקורת עשה את שלו. אבל אני ממשיך לכעוס על נ' ועל הדרך בה הוא מתנהל".
האב מסביר כי, "עד היום הוא לא ביקש סליחה מהמשפחות על שהוא הרג את הילדים שלנו שהיו גם חברים שלו. לצערי הוא הסתפק בפתקית אחרי ששמע שאנחנו כועסים עליו, וגם שם לא היה פן של התנצלות. ציפיתי ממפקד להתנהגות אחרת".
לעדכונים - חדשות בת ים