היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב איילון הודיעה השבוע כי פענחה את הרצח שהתרחש בבת ים ב-6 באוגוסט 2024. תושב בת ים שנמלט מהמקום, נתפס ונעצר. פרטי הרצח נחשפים בכתב האישום שהוגש נגד שלווה מיכלשווילי (42) בגין רצח עידן קובלנקו ז"ל בדירתו בבת ים.
3 צפייה בגלריה
מזירת הרצח בבת ים
מזירת הרצח בבת ים
מזירת הרצח בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)

האירוע החמור התרחש סמוך לשעה 23:01 בלילה. אז התקבל דיווח במוקדי החירום על גבר שנמצא מוטל מחוסר הכרה עם פציעות חודרות כתוצאה מדקירה ברחוב אבא ברדיצ'ב בבת ים.

קראו גם:

חובש בכיר במד"א אופיר וקנין, סיפר באותו לילה: "ראינו על הכביש גבר כבן 40 מחוסר הכרה, עם פציעות חודרות, אנשים סיפרו לנו שראו אותו מתמוטט כשחצה את הכביש, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך פינוי לבית חולים". הפצוע פונה במצב אנוש לבית החולים וכעבור כשעה נקבע מותו.

3 צפייה בגלריה
מזירת הרצח בבת ים
מזירת הרצח בבת ים
מזירת הרצח בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)

שוטרי תחנת בת ים יחד עם חוקרי מז"פ מרחב איילון הגיעו מיד לזירה, והחלו באיסוף ראיות וחקירת נסיבות האירוע. נצ"מ שלומי בן זימן, סגן מפקד מרחב איילון קיים הערכת מצב בזירה והטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה(יל"פ) של מרחב איילון.
חוקרי ובלשי היחידה איתרו לאחר כשעתיים את החשוד, תושב בת ים בן 40, באזור התחנה המרכזית בת"א. הוא נעצר והובא לחקירה במשרדי היחידה.
עפ"י החשד וממצאי החקירה, קורבן הרצח הגיע לבית החשוד בבת ים. תוך כדי השיח ביניהם, התפתח ויכוח על סמים וכסף, אשר הידרדר לאלימות. בסופו החשוד דקר את הקורבן. לאחר מכן השניים ירדו יחד מהדירה, הקורבן התמוטט באמצע הרחוב, והחשוד ברח. הנאשם נעצר מספר שעות לאחר מכן בתחנה המרכזית בת"א.
בסיומה של החקירה, חוקרי יל"פ איילון גיבשו תשתית ראייתית נגד החשוד. פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד שלווה מיכלשווילי.

3 צפייה בגלריה
מזירת הרצח בבת ים
מזירת הרצח בבת ים
מזירת הרצח בבת ים
(צילום: דוברות המשטרה)

בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד דיה בן אסא זיגלמן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), בתאריך 6.8.24 בשעות הערב, הנאשם, הנרצח ומכר נוסף נפגשו באזור התחנה המרכזית בתל אביב, בילו יחדיו, והמנוח רכש עבור הנאשם והחבר הנוסף טלפונים ניידים וסמים בכספו.
בשעה 20:20 או סמוך לכך, הגיעו השלושה לביתו של הנאשם ברחוב אבא ברדיצ'ב בבת ים. במהלך השהות בדירה, השתמשו השלושה בסם מסוג קוקאין. בעת שהשלושה שהו בחדרו של הנאשם בדירה, התפתח בין הנאשם למנוח דין ודברים, במהלכו עזב המכר את הדירה, והנאשם והמנוח נותרו בחדר. סמוך לעזיבתו, ובמהלך הוויכוח בין הנאשם למנוח, דקר הנאשם את המנוח מספר דקירות, בכוונה לגרום למותו ובהן גם דקירה בשליש העליון של חזהו השמאלי ומספר דקירות בצווארו ובכף ידו הימנית.
המנוח יצא מהחדר לכיוון היציאה מהדירה, כשהוא מתגונן מפני הנאשם, על ידי כך שהשליך לעברו חפצים שונים. בשעה 23:00 או בסמוך לכך, המנוח יצא מהבניין כשהוא מדמם, חצה את הכביש והתמוטט. כתוצאה מכך נקבע מותו.
הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטים נגדו והוא מואשם ברצח.
פורסם לראשונה: 11:56, 02.09.24