בת ים בורכה ברצועת החוף מהיפות בארץ. הלגונה של חוף הסלע מושכת מבלים מכל האזור, ולא רק היא. יש לנו את סי פאלאס, חוף הריביירה, חוף תאיו וכמובן את החוף הנפרד ("שירת הים"), אבל אם אתם מגיעים ברכב כדאי שתחשבו גם על חנייה. משימה מאתגרת במיוחד בעונת הקיץ. "מיינט בת ים" עושה לכם סדר.
5 צפייה בגלריה
דרך בן גוריון, טיילת בת ים
דרך בן גוריון, טיילת בת ים
דרך בן גוריון, טיילת בת ים. קשה למצוא חנייה
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

המכה של התושבים


מדי קיץ מגלים תושבי בת ים המתגוררים סמוך לקו החוף שהחניות שלהן הפכו לשטח הפקר. רבים שמגיעים לים ולא מוצאים חנייה באזור הטיילת "מאלתרים" לעצמם מקום חנייה ברחובות העורפיים בלי לחשוב יותר מדי על תושבי האזור.
"המצב הזה בלתי נסבל כל קיץ", מספר ל"מיינט בת ים" תושב המתגורר ברחוב זרובבל (קו שני לטיילת) ומסביר: "בשבתות המצב קשה במיוחד, אבל אנחנו סובלים מזה כל הקיץ, אנשים באים לים ולא מוצאים חנייה אז חונים אצלנו על המדרכה, בחניות פרטיות ולפעמים פשוט חוסמים אותנו. אנחנו מזעיקים משטרה ופיקוח עירוני, אבל זה פשוט מכה שלא נגמרת".

5 צפייה בגלריה
חנייה בניגוד לחוק
חנייה בניגוד לחוק
חנייה בניגוד לחוק
(צילום ארכיון: רגינה קאשי-רודנשטיין)

עיריית בת ים בהחלט מודעת לבעיה, מסייעת ואפילו מעניקה לא מעט אפשרויות לחנייה באזור, גם אם אתם לא תושבי העיר. המלצתנו: תגיעו מוקדם ולא בשעות השיא כשכל החניונים מלאים. אם בכל זאת נהניתם משינה טובה וקמתם מאוחר, חפשו מקום חנייה מעט רחוק יותר ואל תחנו במקומות אסורים. אם אתם לא יכולים להגיע ברגל או בתחבורה ציבורית, לפניכם כל האפשרויות לחנייה ליד החוף, כולל מחירים.

קראו גם:

כמה עולה החנייה בחוף בת ים?


בדיקה קצרה באפליקציות 'סלופארק' ו'פנגו', מלמדת כי גם ביום חול רגיל וקיצי "רמת הקושי למצוא חניה בבת ים: גבוהה". ואכן כן, כל מי שינסה להגיע לאזור ברכבו יגלה שקשה מאוד למצוא חנייה באזור החוף וטיילת בת ים.
לאורך הטיילת, וגם מרבית מדרכות העיר צבועות כחול-לבן, מה שמלמד על חנייה בתשלום. לבת ימים החנייה חינם. לתושבי חוץ: 6.30 שקלים.

5 צפייה בגלריה
חניון ליד החוף בבת ים
חניון ליד החוף בבת ים
חניון ליד החוף. לתושבי בת ים חינם
(צילום: באדיבות תושב העיר)

זה אינו המחיר היקר ביותר בארץ (בתל אביב תשלמו: 12.40 שקל לשעה, ברמת גן – 11.88 שקל ובירושלים – 6.90 שקל). יחד עם זאת, זה גם אינו הכי זול, כיוון שבחולון לא משלמים על חניה כלל, בעיר יקנעם משלמים – 3 שקלים לשעה, בדיוק כמו בעיר לוד, יקנעם ומגדל העמק.
חשוב לדעת שבעוד ברחבי העיר החניה בתשלום בכחול לבן היא רק בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00-20:00 ובימי שישי בין 08:00-15:00, באזור הים – החניה בכחול לבן היא בתשלום שבעה ימים בשבוע משעה 08:00 ועד 22:00 בלילה.
תושבי חוץ שאוהבים להגיע הרבה לבת ים, ולחופיה בפרט, יש פתרון: ניתן לרכוש תו חניה של העיר בת ים במחיר של 450 שקל לשנה קלנדרית. פתרון נאה למי שמעוניין לחנות בכחול לבן.

איפה חונים בחוף בת ים?


אם אין חנייה בטיילת (שדרות בן גוריון) או ברחובות הסמוכים בחניית "כחול-לבן", יש חניונים עירוניים שפתוחים ללא תשלום לתושבי העיר (בהצגת תו חניה תקף) ובתשלום באמצעים אלקטרוניים (אפליקציות) לתושבי חוץ:
חניון ביאליק -ביאליק 22, חניון גן אשכול - בר אילן 40 מול 57, חניון העמדות -העמדות 3, חניון חשמונאים - החשמונאים 27, חניון בניין העירייה - נורדאו 17, חניון אורט ישראל 1 - אורט ישראל מול 3 א, חניון אורט ישראל 2 - אורט ישראל, חניון החברה הכלכלית - רחוב גנרל קניג 7, חניון גינת גביזון - גביזון 3, חניון זמני (הנביאים) - לא מוסדר לכיוון ראשון לציון, חניון היכל התרבות - סטרומה 1, חניון המכללה - רהב 7, חניון בתי המשפט - הסוללים מול 7, חניון אורות התורה - אנה פרנק 22, חניון הקאנטרי - מנחם בגין.

5 צפייה בגלריה
חניון ליד החוף בבת ים
חניון ליד החוף בבת ים
חניון ליד החוף בבת ים. צפוף מאוד בשבת
(צילום: באדיבות תושב העיר)

ישנם גם חניוני חופים שעולים כסף לתושבי בת ים ולתושבי חוץ:
לרשות התושבים והמבקרים בבת ים עומדים שמונה חניונים מוסדרים לאורך הטיילת העירונית, ולתושבי בת ים ניתנת הנחה של 40% בכניסה לחניונים (בהצגת תעודת זהות): חניון תאיו, חניון החוף הנפרד, חניון קולוני ביץ', חניון נורדאו, חניון הנכים, חניון ירושלים, חניון מגדלי הים התיכון ו-חניון סי פאלאס. חשוב לציין, כי החניונים הללו הינם פרטיים, ואינם בפיקוח עיריית בת ים, ולכן מחירי החניונים משתנים תכופות.

חניתם, ואתם תושבי בת ים? שימו לב למחירים המפוקחים להשכרת ציוד בחוף:

5 צפייה בגלריה
מחירון מפוקח בחוף בת ים
מחירון מפוקח בחוף בת ים
מחירון מפוקח בחוף בת ים
(צילום: עיריית בת ים)