הבחירות לרשויות המקומיות שנדחו בשל פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" נקבעו ל-30 בינואר 2024. המתמודדים בבת ים לרשות העירייה (נכון לימים שלפני המלחמה וכרגע ללא שינוי) הם ראש העירייה המכהן צביקה ברוט, שני ראשי העירייה לשעבר: שלומי לחיאני ויוסי בכר, וחברת המועצה קטי פיאסצקי. אמש (שלישי) פרסם ברוט החלטה שעוררה הפתעה.
2 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט. הפתיע
(צילום: שאול גולן)

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו הודיע ברוט כי החליט לבטל את קמפיין הבחירות שלו. והסביר:
"מצד אחד, אסור שהמלחמה תפגע בהליך הדמוקרטי, וחייבים לשמור על שגרה גם בזמן חירום. מצד שני, איך אפשר בכלל לחשוב על קמפיינים פוליטיים בשעה קשה כזו?".

קראו גם:

ברוט הודיע שלאור המצב לא יחזור לנהל מסע בחירות, אך הוא עדיין מתמודד כמובן לתפקיד ראש העירייה:
"אנחנו נתמודד בבחירות כרגיל, בגיבוי השותפים שלי, כדי להמשיך ביחד את העשייה בעיר, אבל אני לא מתכוון לנהל מסע בחירות בזמן שאני צריך להמשיך להוביל את ניהול מצב המלחמה בעיר. בזמן שאנחנו מלווים ומחבקים עוד ועוד משפחות שכולות חדשות בעירנו. בזמן שיש לנו עוד משפחות חטופים לסייע להם. בזמן שיש עדיין כ-2,300 בת ימים שמגויסים בצו 8, רבים מהם מסכנים את חייהם מדי יום. בזמן שיש ויהיו עוד אזעקות, והתרעות, ואין ספור אתגרים לתקופה הקרובה שאנחנו עובדים קשה כדי לשמור על בת ים מפניהם".

2 צפייה בגלריה
קלפי
קלפי
הבחירות נדחו לסוף ינואר
(צילום: יואב דודקביץ')

לסיכום פנה ברוט אל המתחרים שלו וכתב: "זה לא זמן לפוליטיקה. זה זמן למנהיגות, ולעשייה. אני קורא לראשי הרשימות האחרות לנהוג באופן דומה. כבר הוצאנו מספיק כסף לפני המלחמה. התושבים כבר מכירים היטב את היתרונות שלנו, וגם את החסרונות. של כולנו. הם יודעים למי הם מתחברים יותר כדי ללכת יחד איתו קדימה, ולמי לא. הדבר האחרון שהציבור צריך כעת זה מועמדים שיבזבזו בזמן מלחמה עוד מערך יקר ומיותר של שלטי חוצות, פלאיירים, ופרסומות בעיתונים. מדובר במיליוני שקלים של כסף ציבורי רב מתקציב מימון הבחירות, שהיה עדיף שיעבור בתקופה הזו לטובת הלוחמים שלנו, או שיקום יישובי העוטף".
בפועל, משמעות ההחלטה היא שמטה הבחירות של ברוט, לדבריו, יפעל במתכונת מינימאלית ללא כנסים חגיגים, חוגי בית או שלטי חוצות.
מה יעשו שאר המתמודדים לראשות העירייה? מערכת "מיינט בת ים" הפנתה את השאלה הזו אל שלושתם, אך תשובתם טרם התקבלה.