רבים מתושבי בת ים הכירו את איתן לוי (53). נהג המונית האהוב הסיע בשעת בוקר מוקדמת של ה-7 באוקטובר נוסעת לקיבוץ בארי, איש לא תיאר לעצמו שזו תהיה הנסיעה האחרונה שלו. ביום שישי האחרון התבשרה המשפחה רשמית, שנרצח ע"י מחבלי החמאס, וגופתו מוחזקת ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
איתן לוי ז"ל
איתן לוי ז"ל
איתן לוי ז"ל. אהוב ומוכר בבת ים
(צילום: פייסבוק)

לוי ז"ל היה גרוש ואב לבן יחיד, שחר לוי בן ה-22. לפני כשנתיים עבר תאונת דרכים קשה, והפחית כמעט לחלוטין את הנסיעות במונית. אחת הנסיעות הבודדות שעשה הייתה בבוקר השבת שחורה וסופה היה טראגי.
שחזור השתלשלות האירועים באותו בוקר מלמד שבשעה 6:20 בבוקר יצא לוי מראשון לציון עם נוסעת, ידידה שביקשה שיקח אותה לקיבוץ בארי. הוא הוריד אותה בקיבוץ כמה דקות לפני השעה 07:00 והחל לעשות את דרכו חזרה דרך כביש 232. שם נקלע למארב מחבלים.
באותה שעה, 07:40 בבוקר, הייתה איתו על הקו אחותו הצעירה, סיגי. הוא הספיק לתאר לה מה עובר עליו. "אני יוצא מכיוון בארי", סיפר ואמר: "אתם לא מבינים איזה הפגזות של טילים. כיפת ברזל אחד אחרי השני – אתם לא מבינים. פיצוצים מעליי".

קראו גם:

לאחר כמה דקות שיחה פתאום שמעה אותו אחותו צועק: "הצילו. קפצו לי על הגג". מספר שניות לאחר מכן נשמעו קולות מאבק. בדיעבד הבינה אחותו, שזה היה הרגע שבו המחבלים השתלטו על רכבו. הצעקה הזו הייתה סימן החיים האחרון ממנו.
סיגי נשארה עם קו הטלפון פתוח במשך קרוב לשלוש שעות. "צעקתי: 'איתן! איתן!' והוא לא ענה", היא מספרת.
מה שמעת על הקו?
"שמענו ערבים מתגודדים סביבו ויריות דרך הטלפון". בשיחה הארוכה נשמעו מקטעי שיחות בערבית, לצד פרקי זמן ארוכים של שתיקה. "היה שקט ואחרי זמן מסוים שוב שמענו ערבים מדברים ואת האוטו של איתן נוסע ברוורס לאחור".

2 צפייה בגלריה
איתן לוי ז"ל
איתן לוי ז"ל
איתן לוי ז"ל. נשמה טובה
(צילום: באדיבות המשפחה)

חודשיים עברו מאותו שבת ארורה, ואף סימן חיים לא התקבל מאיתן. איכון הטלפון שלו מלמד שהרכב הגדול שלו המשיך לנסוע שעות רבות לאחר מכן, יוצא ונכנס לרצועת עזה, וככל הנראה שימש את המחבלים.
במשך שבועיים הוגדר לוי כנעדר, ואז הגיעה הודעה רשמית מהצבא על כך שהוא נמנה בין החטופים. ביום שישי האחרון (08 בדצמבר) צה"ל עדכן את משפחתו על הירצחו. גופתו עודנה מוחזקת בעזה.
איזה אדם היה איתן?
"איתן היה בן אדם משכמו ומעלה שתורם לקהילה ונותן מכל הלב. הוא מאוד אוהב ילדים ותמיד דואג שיהיה טוב לכולם. בתור אחותו הקטנה, הוא תמיד דאג שאהיה בסדר ובריאה. הוא אהב לטייל עם שחר, ולצאת עם הכלבות שלו בכל שבת לגינת הכלבים. הוא היה נהג מונית בחסד עליון. מסיע נערים ונערות הביתה, ומבקש מהם להתקשר אליו אחרי שהם חוזרים רק לעדכן שהם בבית. כל העיר בת ים מכירה אותו. הוא נשמה טובה".
בנו, שחר לוי, הוסיף משפט אחד, תמציתי וכואב: "הייתה לי תקווה שאולי חמאס יהיו רחמנים לבן אדם נכה ומבוגר. כנראה שנתתי להם יותר מדי קרדיט".