בראש השנה האחרון פרסמה עיריית בת ים את הנתון המעודד שלפיו כ-3,000 צעירים מתל אביב עברו בשנה האחרונה בבת ים. הנתון שלא פורסם, ונחשף בנתוני הלמ"ס העדכניים מלמד כי העיר נמצאת במקום השישי בדירוג ההגירה השלילית.
3 צפייה בגלריה
טיילת בת ים
טיילת בת ים
טיילת בת ים. תמונת המראה של העיר
(צילום: איילת רוטה-גבאי)
לפי הנתונים הרשמיים: 6,324 תושבים עזבו את העיר בשנת 2021, ו-3,810 תושבים חדשים הצטרפו אליה. עם זאת אין כל פילוח בנתוני הרשמיים המלמד שהתושבים החדשים הם צעירים או תל אביבים.
מאידך, החישוב החשבוני מלמד שמאחר ש-3,810 תושבים הגיעו, ו- 6,918 בחרו לעזוב, העיר נותרת בדירוג שלילי שלפיו במאזן הסופי עזבו את העיר 2,514 תושבים.

3 צפייה בגלריה
רחוב בלפור
רחוב בלפור
רחוב בלפור בבת ים. מרכז העיר
(צילום: יריב כץ)

אחד מהתושבים שמתכוון לעזוב בקרוב הוא המוסיקאי, מתנאל אברג'יל, שרק השבוע נגנבו אופניו בפעם השמינית וסיפר ל"מיינט בת ים" כי הוא נאלץ לעזוב את העיר כיוון שהוא חש ירידה בביטחון האישי שלו. עוד סיפר כי הוא עובר לנתיבות עם משפחתו, "ואני מכיר לפחות עוד שמונה אנשים, שמעבירים את המשפחה שלהם מבת ים רק בגלל תחושת הפחד. אני מעדיף טילים ושלא יפרצו לי הביתה", הסביר.
יתכן שגם עומסי התנועה בעיר שנגרמו בשל עבודות הרכבת המתמשכות גרמו לתושבים לעזוב, "אני חשבתי לעזוב מאתיים פעם", מספרת תושבת המתגוררת סמוך לרחוב יוספטל ומוסיפה: "הרעש הבלתי נסבל, הפקקים, הצפצופים והעבודות בלילה. אם הייתי יותר צעירה, כנראה שהייתי עוזבת".
מנגד אי אפשר להתעלם מהמנופים הרבים המלמדים על בנייה, פיתוח והתחדשות של העיר. רק השבוע דווח כי בת ים נמצאת במקום השלישי בישראל בהתחלות בנייה ומאות דירות כבר הולכות ונבנות במגדלים החדשים, כך שיתכן שבשנים הקרובות ולאחר סיום עבודות הרכבת הקלה, המגמה בעיר תשתנה.

קראו גם:

ברמה ארצית, העיר ירושלים מובילה את דירוג מאזן ההגירה השלילי מבין ערי ישראל עם כ-11 אלף איש נטו שעזבו אותה ב-2021. במקום שני נמצאת אשדוד ממנה יצאו 3,650 איש, שלישית חיפה עם מאזן הגירה שלילי של 3,500 איש, בבני ברק מאזן הגירה שלילי של 3,300 איש, אחריה העיר תל אביב שאותה עזבו ב-2021 כ-2,900 איש (אולי חלקם עברו לבת ים?), במקום השישי נמצאת בת ים, אחריה חולון, בית שאן, באר שבע, וראשון לציון.

3 צפייה בגלריה
רחוב יוספטל בבת ים. פקוק
רחוב יוספטל בבת ים. פקוק
רחוב יוספטל בבת ים. פקוק
(צילום: קובי קואנקס)

מנגד, במאזן ההגירה החיובי מובילה חריש, שרק לאחרונה קיבלה מעמד של עיר עם כ-6,500 תושבים נטו שנכנסו, אחריה בית שמש עם כ-4,000 איש, שלישית בדירוג יבנה עם כ-2,900 תושבים חדשים, הרצליה רביעית עם 2,800, ראש העין חמישית עם כ-2,500 איש, אחריהן טירת הכרמל ועפולה.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "נתוני הלמ״ס אינם כוללים את נתוני המרשם. לכן נתוני העיריות מדויקים יותר בכל הארץ, וכך גם בבת-ים. בנוסף, תושבים רבים, בפרט צעירים, אינם מעבירים את הכתובת בשנה הראשונה ולכן נספרים רק לאחר פרק זמן".