אל סדרת המקרים המטרידים, בהם הצליחו ילדים בגנים או צהרונים בבת ים לצאת משערי הגן ולטייל ללא הפרעה ברחובות, הצטרף בימים האחרונים מקרה חמור נוסף. ילד, כבן 5, מגן "כספיון" המשתייך לחינוך המיוחד, יצא לבדו מהגן. הוא אפילו הספיק לחצות כביש, עד שאחת מנשות הצוות הצליחה לאתר אותו. אמו: "למעלה מחודש השער פתוח, ואף אחד לא טרח לתקן אותו עד שכמעט קרה אסון".
2 צפייה בגלריה
ילד עצוב
ילד עצוב
יצא לבדו מהגן ללא כל הפרעה
(צילום המחשה: shutterstock)
לפני שבועיים התרחש מחדל בצהרון עירוני בגן "מפל" בבת ים, כאשר ילד כבן 3 יצא לבדו מהצהרון וטייל לבדו בפארק סמוך. מקרה דומה התרחש כמה שבועות קודם לכן באותו גן, שילד אחר יצא מהמקום והסתובב לבדו ברחוב.
אז נמסר מעיריית בת ים בתגובה כי מדובר במקרה חריג וכי הצוות זומן לשימוע, הוסקו המסקנות וחודדו הנהלים ואף הבטיחו להציב זמזם חדש על שער הגן. אך השבוע התברר כי לא מדובר במקרה נקודתי, כאשר ילד בגן "כספיון" שברחוב אורט ישראל בבת ים, יצא אף הוא לשוטט ברחובות ואפילו חצה כביש סואן.
המקרה התרחש כאשר אחד הילדים השתתף בבוקר בפעילות, שהתקיימה בחלוקה לקבוצות בין הצוות החינוכי לבין הצוות הטיפולי בגן השייך לחינוך המיוחד. בשלב מסוים, אחד הילדים פתח את סוגר הפרפר של הדלת ויצא מהשער הראשי, שככל הנראה לא היה סגור. הילד הספיק לעבור כביש לבדו עד שאחת מנשות הצוות הספיקה לאתר אותו ולהשיבו לגן.

2 צפייה בגלריה
תיק לכל ילד
תיק לכל ילד
איך ילד יוצא מהגן בלי שאף אחד ישים לב?
(צילום המחשה: shutterstock)

"אני לא מבינה איך דבר כזה קורה?", סיפרה אמו והוסיפה בכעס: "איך ילד יוצא לבדו מגן ועוד חוצה כביש, הם אמרו שהסייעת לא הספיקה לרוץ אחריו כי היא בהריון, אבל מלכתחילה ילד לא אמור לצאת לבדו מהגן ובטח שלא להגיע לכביש".

קרא גם:

לטענת האם, רק לאחר המקרה החמור השער הראשי תוקן. "התברר בדיעבד שהשער הראשי לא נעול למעלה מחודש, כיוון שזה גן לחינוך מיוחד אליו מגיעים ילדים מכל העיר, הם באים בהסעות, ועל כן בפועל רוב ההורים לא מגיעים לשערי הגן בכל יום. לכן אף אחד לא ידע מזה, וכנראה שכל עוד ההורים לא מפקחים אף אחד לא טורח לטפל. השער אומנם תוקן אך אני חושבת שהעירייה והצוות צריכים להגביר פיקוח בגנים בהם פועלות הסעות, ההורים לא נמצאים ואנחנו סומכים עליהם שישמרו על גן בטיחותי".
מאגף החינוך בעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חריג שתוחקר וטופל".