חודש וחצי להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה, ולתושבי בת ים נמאס מנסיעות המבחן. "הם עושים רעש 24 שעות ביממה, הקטר צופר ב־3:00 לפנות בוקר, אין לנו יום ואין לילה".
בחודש שעבר הודיעה שרת התחבורה, מירי רגב, שמיד לאחר יום העצמאות הקרוב, שחל ב־25 באפריל, יחל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה.
על פי התוכנית המקורית, הקו אדום, שמבצע נסיעות מבחן כבר שנה ברחבי בת ים, היה אמור להיפתח בחודש אוקטובר 2021. תאריך ההשקה נדחה בשנה, אך גם באוקטובר 2022 הקו טרם נכנס לפעילות, אך כעת יש מועד חדש לתחילת הפעלתו.
קראו גם:
ההודעה האופטימית של רגב גרמה לנת"ע להיכנס להילוך מהיר, ונסיעות המבחן ברחבי העיר הולכות ומתרבות.
לנוכח תלונות על דלתות שעלולות להיפתח בזמן נסיעה, נת"ע ביצעה נסיעות מבחן רצופות בין 21:00 בערב ל־5:00 בבוקר. במסגרת נסיעות המבחן נבדקו מערכות הכרטוס, המיזוג, דלתות הקרונות ועוד, ומנת"ע מדווחים שהכל פועל כשורה.
עם זאת, היו כאלה שפחות נהנו לשמוע את החדשות הטובות.
"אין כאן יום ואין לילה", אומר תושב שמתגורר ברחוב רוטשילד. "שנים סבלנו מהעבודות, עכשיו נסיעות המבחן, וגם למה עושים את זה בלילה? הרי ממילא אין תנועה. הקטר כל רגע מצפצף לכלום ושום דבר, פשוט סיוט. כל הזמן אמרו שכשהרכבת תתחיל לפעול זה יהיה שווה הכל, אבל אם אנחנו צריכים לסבול את הרעש הזה עד יום העצמאות, אז זה פשוט לא שפוי. מתגוררים כאן קשישים, בעלי משפחות, בני אדם שצריכים לקום לעבודה, ולאף אחד לא אכפת מאיכות החיים שלהם".
הקו האדום שמתחיל בבת ים ממשיך לכיוון יפו, תל אביב ובני ברק, ומסיים את המסלול בפתח תקוה. ההשקה שלו נדחתה עקב עיכובים בהקמה, אך אם רגב תצליח, בעוד מספר חודשים הרכבת הקלה תתחיל לפעול בבת ים.
על פי הצפי, הקו ישמש רבע מיליון נוסעים ביום, שיוכלו ליהנות מרכבת שתגיע בתדירות גבוהה במיוחד ותעבור בתשע תחנות שונות בבת ים.
מנת"ע נמסר בתגובה: "פעילות הרכבות בלילה הייתה חד‑פעמית לרגל הפעלת 36 רכבות בו זמנית. הנסיעה בלילה נועדה למנוע הפרעות לתנועה השוטפת. יחד עם זאת נת"ע בשיתוף 'תבל' פועלות בימים אלה לצמצום והקטנת רעש הצופרים".