הבחירות המקומיות 2024 מתקיימות בצל המלחמה ולאחר דחייה ממושכת של למעלה מארבעה חודשים, ובכל זאת - התוצאות שלהן הן שיכריעו את איכות החיים בעיר בשנים הקרובות. אז למי אתם מתכוונים להצביע? אלה האפשרויות שלכם.
4 צפייה בגלריה
שלטי בחירות ברחובות בת ים
שלטי בחירות ברחובות בת ים
צביקה ברוט. ראש העיר המכהן
(צילום: אביגיל עוזי)

צביקה ברוט


בן 43, רווק, ראש עיריית בת ים המכהן בחמש השנים האחרונות.
האותיות על הפתק: ברוט צביקה על הפתק הצהוב, "מחר" - על הפתק הלבן למועצה.
ביולי האחרון שלחנו אליו סדרת שאלות שמטרידות את תושבי העיר, ולהלן התשובות המרכזיות:
האם בת ים צריכה להשתלב בפרויקט מיזם תחבורה ציבורית בשבת שכבר פועל בחלק מהערים באזורנו?
"בת ים, כמו כל הערים באיזור, בהן חולון, ראשון לציון, הרצליה וערים רבות אחרות, אינן חלק מהמיזם של תל אביב, כמו רוב הערים בישראל. ההחלטה בנושא היא החלטה ממשלתית ולא עירונית, ויחד עם שאר הערים אנו נכבד כל החלטה שתתקבל על ידי הכנסת או הממשלה. במקביל, המשכנו בשנים האחרונות את המגעים שהחלו בזמן הנהלות העיר הקודמות, בנושא רפורמת מוניות השירות בשבת, שכבר אישרה הממשלה. הממשלה צפויה להחליט בקרוב על עתיד הרפורמה".
איך היית ממתג את בת ים?
"לבת ים יש את רצועת החוף הכי יפה בישראל, שזכתה בשלוש השנים האחרונות ברציפות בתואר החופים הנקיים ביותר. בנוסף, פסטיבל המזרקות שהחל בשנה שעברה משך כ־100 אלף מבקרים מכל רחבי הארץ, כמו גם פסטיבל הבירה ופסטיבל אהבה על החוף, בהם הופיעו האמנים הטובים ביותר בארץ. כל אלה מהווים את ליבת המיתוג מחדש של בת ים כעיר בוטיק איכותית לצד תל אביב".
מה תעשה כדי להחזיר תושבים צעירים ומשפחות לעיר?
"בשלוש השנים האחרונות עברו כ-3,000 צעירים מתל אביב לבת ים, מדי שנה. במקביל זוגות צעירים חדשים עוברים לעיר ומספר גני הילדים עולה בהתמדה בשנים האחרונות. ההגירה החיובית באה אחרי המון שנים של הגירה שלילית, זאת בעקבות ההשקעה הגדולה במערכת החינוך, חוג חינם לכל ילד, מהפכת הגינות והפארקים והפסטיבלים ואירועי התרבות שמושכים מבקרים מכל רחבי הארץ".
מה סדר החשיבות בעיניך לטיפול בבעיות בעיר?
"לפני ארבע שנים בת ים הייתה על סף פשיטת רגל. הגירעון היה הגדול בכל הזמנים, לא היו אירועי תרבות, ולא הייתה השקעה בגינות ובפארקים. לכן שינינו את סדר העדיפויות וקבענו שיש להילחם בשחיתות, לחסל את הגירעון, למלא מחדש את הקופה הציבורית, ואז להוציא את הכסף על האינטרס של התושבים, ולא על בעלי האינטרסים.
"כך, כעת בת ים היא העיר היחידה בארץ שמעניקה חוג חינם לכל ילד, הופעות מסובסדות לתושבים, פסטיבלים עם האמנים הטובים ביותר, השקעה אדירה בגינות ובפארקים כמו הסקייטפארק, הספורטק ברמת הנשיא וההשקעה בגינות ובשבילים בשכונת עמידר, וכן השקעה אדירה בביטחון האישי דרך הצבת מצלמות (לראשונה אי פעם), הקמת סיירת ביטחון והחזרת תחנת המשטרה לבת ים כדי לממן עוד שוטרים ברחובות. ובעיקר - ביטול התוכנית שאושרה על ידי הנהלות העיר הקודמות לאחד את בת ים עם יפו, ובכך לבטל את הייחודיות שלנו ולמזג אותה לתוך יפו".
רוצים לקרוא עוד מהמצע של צביקה ברוט? לחצו כאן

4 צפייה בגלריה
שלומי לחיאני
שלומי לחיאני
שלומי לחיאני. רוצה לחזור ללשכת ראש העיר
(צילום: יובל חן)

שלומי לחיאני


בן 58, נשוי לדורית, אב לשלושה וסב טרי. יליד בת ים.
האותיות על הפתק: "לחיאני שלמה" על הפתק הצהוב לראשות העיר, "ים" בת ים בראש מורם, על הפתק הלבן למועצה.
כיהן כראש עיריית בת ים בשנים 2003-2014, והיה ראש עיריה אהוב ופופולארי מאוד בעיר. בפברואר 2014 הושעה מתפקידו בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו. לחיאני הודה והורשע בשלוש עבירות של הפרת אמונים, ובעקבות כך נכנס לכלא לשמונה חודשים (מתוכם ריצה חמישה).
כאשר נשאל בראיון ל"מיינט בת ים" בספטמבר האחרון, איך מוחקים את תמונת המעצר שלו מהזיכרון של התושבים, ענה:
"מסתכלים קדימה. מה שקרה אתמול לא מעניין. זה שלפני 20 שנה קיבלתי הלוואות ששמו אותי במצב של ניגוד עניינים זה משהו שהוא מאחורינו כבר. מה שחשוב זה שבכסף ציבורי מעולם לא נגעתי. כסף ציבורי הוא קדוש. דאגתי לתושבי בת ים מהבוקר עד הלילה. לקחתי את בת ים מנקודה א' ושמתי אותה בנקודה ט' אפילו לא ג' או ב'. עכשיו, הציבור צריך לבחור אם הוא רוצה שאחזור לנהל את העניינים ולקחת את העיר קדימה או להמשיך עם הקיים".
רוצים לקרוא עוד מהמצע של שלומי לחיאני? לחצו כאן

4 צפייה בגלריה
יוסי בכר
יוסי בכר
יוסי בכר
(צילום: סטודיו ברדוגו)

קראו גם:

יוסי בכר


בן 55, גרוש +2, ראש עיריית בת ים לשעבר (בתחילה החליף את לחיאני בתפקיד ולאחר מכן נבחר בקלפי בבחירות מיוחדות שנערכו בעיר), כיום מנכ"ל חברת עמילות מכס.
האותיות על הפתק: יוסף בכר בפתק הצהוב לראשות העיר, "בי" בת ים בשביל כולם על הפתק הלבן למועצה.
ביולי האחרון שלחנו אליו סדרת שאלות שמטרידות את תושבי העיר, ולהלן התשובות המרכזיות:
האם בת ים צריכה להשתלב בפרויקט מיזם תחבורה ציבורית בשבת שכבר פועל בחלק מהערים באזורנו?
"לגבי מוניות שירות, לא אמורה להיות בעיה אם יגישו בקשה, בכפוף לאישור משרד התחבורה. בצירים הראשיים לא תהיה מניעה כלשהי מעיריית בת ים".
איך היית ממתג את בת ים?
"בת ים צריכה למתג את עצמה כעיר החינוך ולהשקיע בילדים הרבה יותר".
מה תעשה כדי להחזיר תושבים צעירים ומשפחות לעיר?
"כידוע, במדינה יש גידול טבעי של שני אחוזים בשנה וזה המינימום שהיה צריך להתווסף לעיר, אלא שבת ים - עיר חוף מרכזית בארץ - סובלת מהגירה שלילית עקב חוסר אמון בהנהגה המקומית, הפשיעה הגואה והחינוך הקלוקל, רחובות העיר מטונפים וההרגשה הכללית לא טובה. צריך פשוט להחזיר את אמון הציבור בעיר".
מה סדר החשיבות בעיניך לטיפול בבעיות בעיר?
"ראשית, ניקיון העיר, היא מטונפת. שנית ‑ השקעה מאסיבית בחינוך. ולא פחות חשוב - ביטחון אישי. בתקופתי הייתה מערכת שיטור עירונית חזקה, שבשנתיים האחרונות התרסקה לגמרי. בנוסף, אדגיש כי בתקופתי דלתי הייתה פתוחה וקיבלתי כל תושב או תושבת ללשכתי ותמיד חיזקתי את זה בהגעה אליהם אישית וסיור יומי ברחובות העיר על מנת לתת מענה אישי לכל בעיה. לצערי, גם זה נעלם היום.
"פינוי‑בינוי ותמ"א הפכו להיות נחלתם של יזמים מקושרים ומי שלא זכה בייחוס המפוקפק הזה, לא קיבל הקלות מפליגות, כך שבבת ים נשארו תושבים חשופים לרעידות אדמה ותלויים בחסדי שמיים. אצלי בת ים תהיה לתושבים ולא בת ים לכרישי נדל"ן. לא צריך פארקים נוספים, אלא לתחזק פשוט ולנקות את הקיימים, ובוודאי שלא לסגור עקב טעויות תכנוניות את הגינות בשי עגנון, דניאל ועוד בשיא הקיץ".
רוצים לקרוא עוד מהמצע של יוסי בכר? לחצו כאן

4 צפייה בגלריה
"לא מרימה ידיים". קטי פיאסצקי־מורג
"לא מרימה ידיים". קטי פיאסצקי־מורג
קטי פיאסצקי־מורג. נלחמת על בת ים חופשית
(צילום: ינאי יחיאל)

קטי פיאסצקי-מורג


בת 39, חברת מועצת העירייה כנציגת מרצ (כיום), נשואה ואם לשתי בנות, ילידת בת ים.
האותיות על הפתק: פיאסצקי קטי על הפתק הצהוב, "קפ" בת ים חופשית ודמוקרטית בראשות קטי פיאסצקי על הפתק הלבן למועצה.
עקרונות המצע שלה: "אנחנו רוצים בת ים חופשית, בת ים שלא מובלת על ידי מושחתים או על ידי משתפי פעולה עם ממשלה שהכריזה מלחמה על הציבור הישראלי. בת ים שבה יש תחבורה ציבורית בסופי השבוע ובתי קולנוע פתוחים בשבתות ובחגים, שבה לא מקבלים שנאה והסתה נגד ציבורים שלמים בחברה הישראלית. עיר ששומרת על החופש והשוויון של כולם. כדי שבת ים תהפוך להיות העיר הזאת אנחנו חייבים שינוי. במקום לבחור בין מושחת לבין מי שמוכן להשלים עם דיקטטורה בוחרים במועמדת דמוקרטית. בבחירות הקרובות שמים בת ים חופשית ודמוקרטית".
רוצים לקרוא עוד מהמצע של קטי פיאסצקי? לחצו כאן