תושבים מודאגים דורשים שלא לאפשר לעבריין המין אלון קסטיאל לעבור להתגורר בבת ים. קסטיאל היה צריך להשתחרר מהכלא רק בעוד כשבעה חודשים, אך חרף הערעור שהגישה המדינה, החליט בית המשפט לשחרר אותו תחת הגבלות. בין היתר נאסר עליו להסתובב בשעות החשיכה ולהתקרב לערים בהן מתגוררות קרבנותיו, בהן תל אביב ורמת גן.
1 צפייה בגלריה
קסטיאל משתחרר מכלא חרמון
קסטיאל משתחרר מכלא חרמון
קסטיאל משתחרר מכלא חרמון
(צילום: אפי שריר)
קראו גם:
כיוון שלמשפחתו של קסטיאל יש נכס בבת ים, הוחלט כי הוא יעבור לעיר עם שחרורו, מה שעורר את זעמם של תושבי העיר.
"הבנות שלנו שוות פחות מבנות בתל אביב או רמת גן?", תוהה ענת כהן תושבת העיר. "יש לנו מספיק בעיות משלנו, לא חסרים מקרי אלימות ופשיעה בבת ים, אין צורך לייבא אלינו עבריינים נוספים. זו חוצפה ואני מקווה שהנהלת העיר תפעל בעניין. כבר העברנו פנייה ללשכת ראש העירייה. אסור שבת ים תהיה פח אשפה של מישהו. חשוב שכולם יידעו מי הוא ומה הוא עשה, והאמת שאפשר גם לחשוש לגורלו. כולם מכירים את הפנים שלו ואין לדעת כיצד יגיבו תושבי בת ים שיפגשו אותו ברחוב".
כהן חברה לתושבת נוספת, אורית צלביאנסקי, ויחד הן פתחו את קבוצת הפייסבוק "אלון קסטיאל מגיע לבת ים", במטרה להקים קול צעקה.
"כאם לחמש בנות אני מסרבת לשתוק", אומרת צלביאנסקי. "הוא ממילא קיבל עונש מגוחך וההגבלות עליו לא רלוונטיות. מי שרוצה לתקוף עושה את זה בכל עיר ובכל שעה. למה אני צריכה לדאוג לבטחון בנותיי? לבטחונן של כל הבנות בבת ים? מה שהוא עשה זה נורא ואיום. אדם שמסוגל לדבר כזה מסוגל להכל".
"יש לנו מספיק בעיות משלנו, לא חסרים מקרי אלימות ופשיעה בבת ים, אין צורך לייבא אלינו עבריינים נוספים"
גם ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הביע התנגדות למעבר של קסטיאל לעיר, ואף פנה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ולפרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, בבקשה שיורו על בחינה מחדש של ההחלטה.
לדברי ברוט, קסטיאל החליט להתגורר בדירה בבת ים, במרחק שלוש דקות הליכה מתל אביב, כך שההרחקה היא למראית עין בלבד ואינה יוצרת שום הפרדה אמיתית בינו לבין הקורבנות.
"אמון הציבור במערכת היה גובר אם ההרחקה הייתה אמיתית ונראית לעין, ולא לוקחת בחשבון רק גבולות טופוגרפיים שקופים", כתב ברוט.
באוגוסט 2018 הורשע קסטיאל בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית. נגזר עליו עונש מאסר של כארבע וחצי שנים, אך כאמור השבוע בית המשפט החליט לאפשר לו שחרור מוקדם בין היתר לאחר שעבר שיקום.
עו"ד רותם טובול שמייצגת את קסטיאל מסרה בתגובה: "צר לי שכחברה אין בנו חמלה ומחילה. אני סמוכה ובטוחה שאלון יכבד את סביבת המגורים שלו והתושבים יתרשמו מאדם נעים הליכות שעבר הליך שיקומי למופת. אלון שילם את חובו לחברה והיום הינו אזרח במדינת ישראל".