כולם כבר יודעים שלפי נתוני הלמ"ס בת ים היא העיר הקשישה ביותר בישראל. רק 20.9% מתושביה הם ילדים עד גיל 17, וממוצע הילדים במשפחה עומד על 1.78, הנתונים הנמוכים ביותר בקרב הערים הגדולות בישראל. כעת מתברר שלמרות קשישותם, תושבי העיר אינם שיאני אריכות ימים.
2 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
נתון חדש שמתפרסם השבוע בדו"ח שהוציא משרד הבריאות בנושא 'אי שוויון בבריאות והתמודדות אתו', מלמד שביחס לשאר הערים הגדולות, בבתים חיים פחות.
לפי הדו"ח בשנת 2016 תוחלת החיים הממצעת בישראל הייתה 80.7 לגברים ו-84.2 לנשים. פילוח הנתונים לערים מלמד שתושבי רמת גן הם שיאני תוחלת החיים בארץ (בקרב הערים הגדולות), ושם אורך חיים ממוצע עומד על 84.4 שנים. במקום שני נמצאת רחובות עם 83.5 ואחריה ראשון לציון עם אורך חיים ממוצע של 83.2 שנים.
כדי למצוא את בת ים תצטרכו לחפש בסוף הטבלה, שם היא מסתתרת במקום השני מהסוף, עם תוחלת חיים ממוצעת של 81.1 שנים, עלייה מ-2015, אז עמד אורך החיים הבת ימי על 80.6 בלבד. העיר האחרונה בטבלה היא באר שבע שתושביה חיים בממוצע כחצי שנה פחות מתושבי בת ים.
הדו"ח לא מבשר טובות גם ליוצאי ברה"מ, המהווים כשליש מתושבי בת ים. לפי הנתונים, בקרב גברים עולי ברה"מ, נרשם השיעור הגבוה ביותר של תמותה ביחס לאוכלוסיות אחרות והוא עומד על 20.6%. לנשים, הבשורה הרעה היא דווקא ליוצאות אפריקה, שאצלן נרשמו שיעורי התמותה הגבוהים ביותר, 14.2%.
אחוז הילדים בערים הגדולות (המונות יותר מ-100,000 תושבים) לשנת 2016:
2 צפייה בגלריה
נתוני דו"ח משרד הבריאות
נתוני דו"ח משרד הבריאות
נתוני דו"ח משרד הבריאות