בית המשפט קבע: דיירים שרכשו דירות בפרויקט תמ"א 38 בבת ים מקבלן, שמאחר במסירתן, ייכנסו לדירות מבלי לשלם היתרה.
2 צפייה בגלריה
התושבים חוששים משינוי בתוכנית
התושבים חוששים משינוי בתוכנית
מסירת הדירות התעכבה
(צילום המחשה: יואב דודקביץ')
מדובר בהסכם פשרה שהושג בתביעה שהגישו דיירים מבניין ברחוב מסריק בבת ים לאחר שהקבלן התעכב במסירת דירותיהם בפרויקט תמ"א 38, שבמסגרתו היו אמורים להיכנס דיירים חדשים לבניין, על פי כתב התביעה, שהגישו עו"ד ארז אסרף עו״ד אורון אביקסיס בשם הדיירים, טוענים התובעים כי חל עיכוב מסירה של 16 חודשים בתירוצים לא מוצדקים מצד הקבלן.
קראו גם:
בדיון שנערך בבית המשפט השלום בהרצליה, ביקשו הדיירים לאפשר להם להיכנס לדירות במהלך הדיון המשפטי, בין היתר הציגו בפני השופט מציאות חיים קשה: דייר בן 90 שממתין לדירתו, דיירת נכה, משפחות שחיות עם סבא וסבתא בימי קורונה ומשפחות שעוברות בכל חודש דירה עקב חוזי שכירות שמסתיימים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ארז אסרף
עו"ד ארז אסרף
עו"ד ארז אסרף
(צילום: ניר סילקמן)
להגנתו הסביר הקבלן כי אכן חל עיכוב אך הוא קצר יותר מהנטען, ועל כן הפיצוי צריך להיות בהתאם. עוד טען כי הקורונה עיכבה את עבודות הבנייה, וכפתה עליו להמתין עם מסירת הדירות.
לאחר דיון ממושך המליץ בית המשפט על פשרה אותה קיבלו הצדדים, הדיירים יכנסו לדירות מבלי לשלם לקבלן את מלוא הסכום כפי שמקובל אלא רק חלק ממנו.
על פי ההחלטה, כל אחד מהדיירים יפקיד בקופת בית המשפט 112 אלף שקל, ואת היתרה ישלמו לקבלן. את הכסף ישמור בית המשפט בנאמנות עד לסיום ההליך המשפטי בין הצדדים.