הבת ימים מעדיפים דירות גדולות? נתוני התחלות הבנייה מלמדים נכון לעכשיו על ההיפך. עד כה מרבית הדירות שהחלו להיבנות בבת ים הן דווקא של שלושה חדרים, ואיזה גודל דירה במקום השני?
2 צפייה בגלריה
רחוב איינשטיין. פארק הים בבת ים
רחוב איינשטיין. פארק הים בבת ים
פארק הים בבת ים. זינוק בהתחלות הבנייה
(צילום: קובי קואנקס)

בת ים ממוקמת במקום השני מבין היישובים המובילים בארץ (אחרי תל אביב) בכמות התחלות הבנייה ברבעון הראשון של 2023. כך עולה מניתוח נתוני התחלות הבנייה של הלמ"ס שבוצע בחברת שיווק הנדל"ן דרא. בעיר החלו להיבנות ברבעון 951 דירות חדשות - קצב שנתי מוערך של 3804 דירות. מדובר בעלייה בקצב לעומת 3290 דירות חדשות שהחלו להיבנות בה בשנת 2022 כולה.
בהתפלגות לפי גודל הדירה, עולה כי בבת ים החלו להיבנות 368 דירות בנות 3 חדרים, במקום השני נכון לעכשיו ניצבות הדירות בנות ה-5 חדרים - עד כה החלו להיבנות 276 דירות. במקום השלישי עם 248 נמצאות הדירות בנות ה- 4 חדרים. בנוסף החלו להיבנות גם 48 דירות בנות 2 חדרים ו-11 דירות בנות 6 חדרים ויותר.

קראו גם:

ברמה ארצית החלו להיבנות ברבעון הראשון כ-14,981 דירות חדשות, עלייה של 2% לעומת 14,693 ברבעון הרביעי של 2022 וצניחה של 25% לעומת 19,983 ברבעון הראשון של 2022.
הערים המובילות בכלל התחלות הבנייה הן ת"א, בת ים, ירושלים, ראשון לציון, ומודיעין. בהתפלגות לפי גודל הדירה, עולה כי ברבעון נרשם זינוק בהתחלות הבנייה של דירות 3 חדרים וצניחה בבניית דירות 4 חדרים. בדירות 5-6 חדרים לא נרשם שינוי מהותי לעומת הקצב אשתקד, כמו גם בדירות 2 חדרים. בדירות בנות חדר אחד נרשמה צניחה בקצב.

2 צפייה בגלריה
פארק הים - פרויקט אבי זיתוני
פארק הים - פרויקט אבי זיתוני
פארק הים - פרויקט אבי זיתוני
(הדמייה: 3division)

אבי זיתוני, יו"ר ארגון קבלני תל אביב ומנכ"ל חברת א.זיתוני, הבונה בשכונת "פארק הים" החדשה על קו החוף בבת ים: "בת ים מציגה עלייה בקצב התחלות הבנייה ברבעון הראשון, וזאת בניגוד למגמה הארצית שהצביעה על ירידה. חלק גדול מהתחלות הבנייה בעיר היו בשכונת פארק הים החדשה בעיר הנבנית על קו החוף, שצפויות להיבנות בה כ-4,000 דירות בשנים הקרובות. בת ים בכלל והשכונה בפרט מבוקשות מאוד למגורים, ומכאן גם היקפי הבנייה הגדולים בהן".
חברת א. זיתוני בונה בשכונת פארק הים בבת ים שני מגדלי מגורים בני 29 קומות ובהם 226 דירות שימוקמו בראש שדרת המגדלים. השכונה מהווה רובע מגורים חדש בבת ים המשלב עירוב שימושים ויכלול מרכזי בילוי, תעסוקה ופנאי. היא תכלול כ-4,000 יחידות דיור, מרכז בילויים וקניות, מרכז תעסוקה ומסחר, מתחם מלונות, פארק חוף, מרכז אקדמי, מרכז ספורט חדשני, מבני ציבור ותרבות ועוד.