כאבי גב, פריצת דיסק, דלקות פרקים, בעיות נוירולוגיות, מיגרנות וסחרחורות, בעיות בכף הרגל ודורבנים, נימול ברגליים ובידיים, כאבי מפרקים וברכיים ושחיקת סחוס – אלה כמה מהתוצאות הנפוצות ביותר של שחיקה גופנית בעידן המודרני.
רובנו מתמודדים איתן ברמה זו או אחרת מדי יום, כמעט עד כדי קבלתן כרע הכרחי, בעיקר כשהרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה לספק לנו את הפתרונות המספקים במקרים רבים.
6 צפייה בגלריה
צילום: מרפאת אלטרנטיבה
צילום: מרפאת אלטרנטיבה
צילום: מרפאת אלטרנטיבה
אבל אין שום סיבה לסבול, כיום נמצאים בהישג יד שלל טיפולים משולבים וטבעיים המסייעים להקלה על כאבים ובעיות רפואיות – והכל תחת קורת גג אחת, בלי צורך להיטלטל בין רופאים ומרפאות בחיפוש נצחי אחר הטיפול שיצליח לשים סוף לכאבים.
את האלטרנטיבה המנצחת הזו מציעה מרפאת "אלטרנטיבה", המפעילה סניפים בחולון, ברעננה ובנס-ציונה, ומספקת תשובה כוללת המשלבת דיקור סיני, דיקור יפני, אוסטיאופתיה, פיזיותרפיה סינית, טיפולים בפולסים אלקטרומגנטיים, טיפולים בגלי הלם, רפלקסולוגיה, שיאצו, ניקוי רעלים, טיפולי נטורופתיה ומגוון שירותים אורטופדיים.
המרפאה הוקמה לפני 40 שנה על ידי משה פרימן, תרפיסט מומחה לשיקום אורטופדי, דוקטור (N.D) לרפואה טבעית ונטורופתיה, בעל ניסיון עשיר בשיקום ספורטאים, ומי ששימש בין היתר כפיזיותרפיסט של קבוצות הספורט הפועל חולון והפועל תל-אביב בכדורגל.
6 צפייה בגלריה
טיפולים חדשניים לכאב | מרפאת אלטרנטיבה
טיפולים חדשניים לכאב | מרפאת אלטרנטיבה
טיפולים חדשניים לכאב | מרפאת אלטרנטיבה
לצד צוות המטפלים הרחב משמש בנו של משה, אופיר - מומחה ברפואה סינית, יפנית וטיפול בשדות מגנטיים - כמטפל בכיר ברשת.
לדברי אופיר: "עם התקדמות הרפואה הטבעית החלו רופאים רבים להמליץ גם לחולים הסובלים מכאבים כרוניים למצות את אפשרויות הטיפול טרם כניסה לחדר ניתוח ולתת הזדמנות לרפואה הטבעית, המציעה כיום מגוון רחב של טיפולים המותאמים לכל מטופל באופן אישי.
"הרפואה הטבעית, שבעבר זכתה ליחס הססני, הפכה מאז לאפשרות המועדפת על מטופלים. חברות הביטוח היו הראשונות להכשיר את הרפואה הטבעית כשהן העניקו סבסוד לטיפולים. כיום אנחנו עובדים עם כל קופות החולים ולשמחתנו כבר יש לנו שלושה דורות של מטופלים במרפאה. אנשים מאסו בטיפולים אגרסיביים ובתרופות שגורמות לנזקים, הם רוצים טיפול מקיף שיקל עליהם ולא יעצים את בעיות הבריאות שלהם".
6 צפייה בגלריה
צילום: מרפאת אלטרנטיבה
צילום: מרפאת אלטרנטיבה
צילום: מרפאת אלטרנטיבה
מה היתרונות של טיפול טבעי על פני ניתוח?
"חלק מהטיפולים שלנו הם דוחי ניתוח, כמו טיפול בגלי הלם", אומר אופיר. "לעיתים גם אדם שהיה מועמד לניתוח והגיע כדי להפיג כאבים יגלה שמצבו השתפר באופן משמעותי הודות לטיפולים טבעיים והוא כבר לא זקוק להמשך טיפול תרופתי או פולשני. לניתוח ולתרופות יש כמובן סיכונים ותופעות לוואי, בעוד שהרפואה הטבעית מעניקה הקלה וריפוי שלעיתים יכולים להיות רחבים יותר וזאת מבלי לסכן את בריאות המטופל. כך, למשל, כאשר אדם שסובל מבעיה בחוליה בגב נכנס לניתוח - הוא יקבל טיפול מאוד נקודתי שמתמקד רק בבעיה המסוימת שבגללה הגיע לניתוח.
"לעומת זאת, ברפואה הטבעית הדברים מתנהלים אחרת. המטופל זוכה לטיפול מקיף במקביל לטיפול בשורש הבעיה. לדוגמא, אנחנו לא מתייחסים רק ללחץ העצבי אלא גם לחוסר איזון באגן או לכאב ברגליים, שלעיתים נגרמים עקב בעיה בחוליות".
מעבר לכך, מובן שיש גם יתרון בשילוב של מספר טיפולים במרפאה אחת, דבר שמייחד את מרפאת "אלטרנטיבה" משאר המרפאות הטבעיות, המציעות מספר מצומצם של טיפולים. "הרי ידוע לנו שקיימות בעיות שלא מגיבות רק לטיפול אחד", מסביר אופיר.
"מדקר שנותן רק דיקור מאפשר לגוף להגיב רק ברמה מסוימת ומוגבלת, כשהדיקור לא מאזן כמובן את אורך הרגליים ולא נותן מענה של מדרסים, מענה שמטופלים רבים זקוקים לו. כשכל הטיפולים הטבעיים והחדשים ביותר בתחום מרוכזים במקום אחד - הדבר מאפשר לנו לפתור בעיה בכמה ממדים והשילוב מעצים את התוצאות ולעיתים גם מקצר את זמן הטיפול והכאב של המטופל".
6 צפייה בגלריה
אופיר פרימן - מומחה ברפואה סינית, יפנית וטיפול בשדות מגנטיים
אופיר פרימן - מומחה ברפואה סינית, יפנית וטיפול בשדות מגנטיים
אופיר פרימן - מומחה ברפואה סינית, יפנית וטיפול בשדות מגנטיים
טיפולים חדשניים וייחודיים
ואכן היתרון המשמעותי ביותר של מרפאת "אלטרנטיבה" הוא המגוון הרחב של טיפולים חדשניים וייחודיים שהיא מציעה, טיפולים אותם לא ניתן לקבל בבתי החולים ובקופות החולים. אחד המומלצים בהם במיוחד הוא טיפול בגלי הלם - שיטה שלדברי אופיר "איננה פולשנית ולמעשה מבטלת את הצורך בשימוש בסטרואידים ולעיתים יכולה גם לבטל את הצורך בניתוח".
שיטה נוספת המוצעת במרפאה היא דיקור נוירולוגי יפני, השונה מאוד מהדיקור הסיני ומסוגל לאזן אזורים בעייתיים בגוף. לדברי אופיר, הדיקור היפני הוא דיקור מרוחק ולא נעשה בהכרח באזור הכואב, אלא באזור המדמה את המקום שזקוק לטיפול: "השדר מועבר לקליפת המוח ולעיתים קרובות יש שיפור משמעותי באופן מיידי. טיפול זה מסייע בעיקר לבעיות כאב במפרקים, עמוד השדרה, בעיות נוירולוגיות, נימולים ועצבים חולים".
טיפול ייחודי נוסף שהמרפאה מעניקה הוא בעזרת פולסים אלקטרומגנטיים - טכנולוגיה שקיבלה את אישור ה-FDA ונבדקה מחקרית. לדברי אופיר, טכנולוגיה זו פועלת בדרך של השפעה על "גופנו, שהוא מערכת של תאים הטעונים במטען חשמלי. אותות חשמליים עוברים דרך העצבים ומפעילים את הרקמות.
"הפעולות שהתאים מבצעים באופן קבוע הן הכנסה של חומרים מזינים ומתַקנים אל התא ופינוי של רעלנים וחומרי פסולת מן התא החוצה. קרומי התאים מכניסים פנימה חלקיקים טעונים כמו נתרן, אשלגן, כלור וסידן, המשמשים כסימנים להפעלה ולכיבוי של מערכות שונות בתא. כאשר איבר או רקמה נפגעים וניזוקים עקב תהליך דלקתי ממושך, טראומה או ניתוח, הפעילות החשמלית בחלק מהתאים באזור נפגעת ויוצאת מאיזון. על ידי הפעלה של שדה אלקטרו-מגנטי בתדירות מדויקת, בעוצמה ובאופן מתאים, מוסדרים ומאוזנים המטען החשמלי והתפקוד של התאים הפגועים. כך מתאפשרת הפעלה יעילה של תהליכי ריפוי עמוקים".
6 צפייה בגלריה
מרפאת כאב מומחים לגלי הלם | אלטרנטיבה מרכז רפואי - חולון
מרפאת כאב מומחים לגלי הלם | אלטרנטיבה מרכז רפואי - חולון
מרפאת כאב מומחים לגלי הלם | אלטרנטיבה מרכז רפואי - חולון
"אלטרנטיבה" מציעה שורת טיפולי דגל המייחדים אותה לצורך טיפול בכאבים כרוניים: טיפול בגלי הלם , בפולסים אלקטרומגנטיים, רפואת תדרים, דיקור סיני ויפני, טיפולי טווינא (פיזיותרפיה סינית), פיזיותרפיה, ומדרסים אורטופדיים בהתאמה אישית. אלה מיועדים לטיפול בכאבים בכף הרגל וברגל, בירך, בכתף, בברכיים, בגב, בידיים, בצוואר, בכאבי ראש, מיגרנות, פיברומיאלגיה, פציאליס, פריצת דיסק בגב ומניעה וטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית.
כך, למשל, הטיפול בגלי הלם, הזהה לטיפול שנועד לריסוק אבנים בכליות, נמצא כפתרון היעיל ביותר לבעיות הסתיידות, תוך שחרור מוגבר של חמצן לרקמות המזרז תהליכי החלמה ושובר את מעגל הדלקת הכרונית.
בין המטופלים ניתן למצוא גם נשים בזמן ההיריון ולאחר לידה המטפלות בבעיות האופייניות להן, כמו כאבי גב המקרינים לעיתים לרגליים, התכווצויות עזות בשרירי התאומים שבשוקיים, וכאבים אחרים לאחר הלידה כמו במרפק ובכף היד, מיגרנות, סחרחורות, חולשה וכלה בדיכאון ובמצבי רוח או אף ירידה ביכולת הראייה.
-
מטופלים אחרים הפונים כמוצא אחרון למרפאה הם אלה שסובלים מבעיות נוירולוגיות שונות, כאבי עיניים, ירידה בראייה, לחץ דם גבוה, מעי לא שקט, מחלות אוטואימוניות שונות, דיכאון, ועוד. דוגמא אחת שאופיר מביא:
"הגיעה אליי אישה שסיפרה לי שלפתע פתאום הפכה מדוגמנית מלאת שמחת חיים לאישה מדוכאת. במהלך האבחון גיליתי כאב בעצם הזנב. התברר כי חצי שנה קודם לכן היא נפלה על העצם, ולא תיארה לעצמה כי קיים קשר בין הכאב ההוא לדיכאון ממנו היא סובלת. למעשה, אזור עצם הזנב הוא הקצה של מערכת העצבים, וכשסופגים שם חבטה הזעזוע עלול להגיע גם למוח. טיפלתי בה באזור הצוואר, שבו נמצאות הנקודות העיקריות שמפחיתות את הלחץ על עצם הזנב – והדיכאון חלף."
כך גם במקרים של בעיות גיניקולוגיות שונות, מוסיף אופיר: "כיום כבר אין כמעט מחלוקת על יעילותו של הדיקור בבעיות אלה. אפילו קופות החולים, המעוז האחרון של ההסתייגות מהרפואה המשלימה, מציעות אותו כטיפול תומך בפריון. כך גם בנוגע לבעיות המאפיינות את גיל המעבר: גלי חום, דכדוך, נדודי שינה, ועוד.
"אלטרנטיבה" משמשת גם כמרפאת הסדר של חברות הביטוח הפניקס, כלל, מנורה, מגדל, הראל, ועוד בביטוחי בריאות לרפואה משלימה.
6 צפייה בגלריה
מרפאת אלטרנטיבה
מרפאת אלטרנטיבה
מרפאת אלטרנטיבה
"אלטרנטיבה" – מרפאה ראשית: רחוב יהושע חנקין 76 חולון, מרפאת נס-ציונה: האירוסים 53, קומה 4 במגדל המרפאות של הקניותר; מרפאת רעננה: אחוזה 88
התקשרו לשיחת ייעוץ חינם טלפונית עם מומחה: 072-3902476
שעות פעילות: 9:00 – 13:00, 15:30 – 19:30